maanantai 3. kesäkuuta 2013





Jos ei sitä arkena ehdi, ei sitä ehdi lomallakaan?
Jos liikkumisesta tulee tapa jo arkena, harvemmin sitä edes lomalla ajattelee, että nyt viskaan lenkkarit ja salikortin piirongin perälle.
Lomalla työ ei vie aikaa treeniltä.
Lomalla on aikaa valmistaa terveellistä ruokaa, kyllä grillatenkin saa terveellistä.
Lomalla on aikaa lähteä koko perheen kanssa kävelylle. (jo kukaan ei lähde, mene yksin)

Kun ei ole työssä, keho kuluttaa työpäivän verran vähemmän kaloreita, jos siihen ei ole keksinyt korvaavaa aktiviteettia rinnalle, mutta kuka nyt nurmikkoa 8 tuntia päivässä leikkaa tai hakkaa halkoja? Hyvää hyötyliikuntaahan se on, mutta ei se mitenkään auta siihen jos vetelee litrakaupalla olutta ja sanoo itselleen, että kyllä mä voin kun hakkasin tunnin halkoja. Tai sen jäätelön kuluttaa, kun pesee ikkunat tai kaikki matot. Toki kuluttaahan se, mutta entäs sitten ne muut tunnit jos nurmikoleikkuun jälkeen jää aikaa 7 tuntia sitä työpäivää jäljelle.
Toki loma on lomaa ja jokainen käyttää sen eri tavalla, mutta ne lomakilot olisi helpompi sulattaa jos niitä ei päästäisi niin paljon kertymään, ihan tekemällä fiksuja valintoja lomallakin.
Kyllä syksyllä, kun koulut alkaa on kaikki naisten lehdet pullollaan miten pudottaa lomakilot. Toki herkutella saa ja pitääkin jos siltä tuntuu, sillä ei synny kyllä yhtään mitään hyvää jos itseltään kieltää aivan kaiken. Ihan tavallisella painonpudottajalla se ei kyllä ole siitä muutamasta viinilasillisesta tai jostain jälkiruoka pullasta kiinni. Eikä viikon aikana huhkitut tunnit lenkkipolulla tai salilla huononna kuntoa jos sauna siideriä lipittää viikonloppuna. Kohtuus kaikessa, jos 24 pulloa tempasee, seurauksena on kankkunen, hiilari ja rasvan himo seuraavana päivänä, vetelä olo muutaman päivän. Se vaikuttaa yleiseen vireystasoon, eikä tule sitten liikuttua. Hyvä jos saa hommansa hoidettua niin on aivan raato. Auta armias vielä nämä helteet siihen kankkusen päälle.

Jos jokin tuntuu siltä että sitä on pakko tehdä, eikä siksi että pitää siitä, sen tekeminen ei kauaa kestä. Kyllä sitä aikansa jaksaa nitkuttaa juoksulenkkiä, jumppia tai salia, mutta jos se ei tunnu omalle jutulle, jää se kyllä aika nopeasti pois kuvioista.
Tärkeää olisi löytää joku liikuntamuoto, joka tuntuu kivalle, siinä on tavoittelemisen aihetta eli asettaa tavoitteita itselleen, eikä sinne jumppaan tarvitse mennä hampaat irvessä. Jos mikää ei tunnu kivalle niin sitten ei tunnu, kyllä kiloja voi pudottaa vain pelkän ruokavalion avulla, yleensä se onkin se tärkein avain painonpudotuksessa. Kehon koostumusta tai lihaksi ei kyllä ruokavaliolla saa, sen eteen pitää tehdä töitä ja paljon. Jos tuloksia ei näy ollenkaan 6 kk aikana säännöllisestä harjoittelusta tai paremmasta ruokavaliosta, ehkä silloin voi luovuttaa :) mutta aikaa se vie.

Mulla on ilmainen vinkki joka tehoaa ihan sata varmasti kilojen pudottamiseen:

Syö vähempi kuin kulutat.


Kävin aamulenkillä ulkona ja siellä on aivan mahtavan kuuma. Nyt iltapäivällä salille vielä jumppaamaan. Eilen ilmoittauduin myös syksyn kisakarsintoihin, niitä kohdin mennään.
Meillä alkoi myös koulusta loma ja sinne mennään takaisin vasta syyskuun alussa, tässähän ehtii tekemään ja vaikka mitä koko kesän aikana.

Mukavaa viikkoa kaikille.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti