sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

Onko niin että jos saat jotain ilmaiseksi se menettää merkityksensä?
Tällä kertaa kyse on neuvoista. Kun silloin joskus aloitin kilpailemisen, ystäväni kiinnostuivat muutoksestani ja monet kysyivät neuvoja. Annoin niitä, mutta eipä niistä kauhesta tulosta tullut, koska ei ne nyt mitään kisadiettiä halua vetää. Toim. huom. Kyseessä ei todellakaan ollut kisadietti vaan ruokavalion siistiminen.
Hetken kuluttua taas kysyttiin neuvoja ja minä neuvoin. Koin kyllä turhautumista, koska ei mua kuunneltu ja aina sama laulu, pitäs ja pitäs, mutku ja sitku.

Muutama vuosi vierähti ja tuli sitten Jutta ja superdietit kaikki on ihan innoissaan ja aika moni on superdietillä ja niiden monilla jälkiverisoilla. Ei siinä mitään hyvähän se on, mutta mitä mä silloin monta vuotta sitten mahdoin sanoakaan. No tasan tarkkaan sitä ihan samaa, kuin heillä niissä lapuissa on ja netti sivuilla.
-ruokaluvälit ( en mä voi syödä noin paljon, mä lihon)
-veden juominen (kusettaa koko ajan)
-lisäravinteet(kalaöljyt) (tuleeko musta bodari, en mä haluu liikaa lihaksia)
-säännöllinen liikunta jne. (en mä ehi millekään aamulenkille tai salille niin usein)
Erona on vain se, että nyt siitä on maksettu, siellä on monta muutakin mukana ja ehkä joku kaverikin niin voi sitten yhdessä ahertaa. Ja toinen ero, mä en koittanut myydä samalla jotain ravinteita. Tietysti yksi innoittaja ja motivaattori on ryhmän tuoma tuki ja muiden muutos kuvat, jotka varmasti ei ole photo shopattuja, sekä kaikki on ihan taviksia ei mitään fitness kisaajia :)

Samahan koskee muita ystävän palveluksia, oli kyse sitten vaikka lapioinnista tai hiustenleikkuusta, koska jos sä teet sen vapaa-ajalla se on sulle harrastus, josta ei tarvii maksaa ja saat siitä hyvän mielen, kahvilla ja pullalla korjataan loput, jos niitä syöt :)

Entäs se jos olet ammatiltasi hieroja, lääkäri, kosmetologi, kampaaja, autonkorjaaja. Aina on aikaa korjata muiden paikkoja siinä kyläreissulla.
Kyllä mä olen sanonut ei kiitos jos on ehdotettu, että ota sakset mukaan kun tulet. Mulle tulee yllätten muuta tekemistä juuri silloin...

Ainiin mulla on tänään lepo päivä :D






2 kommenttia:

  1. Tuttu ilmiö. Minua risoo myös se, että jos itse jaksaa käydä salilla ja syödä terveellisesti, alkaa se nälvintä, että "kannattaakohan sun noin usein käydä salilla?". Ja sit samaan aikaan itketään niitä omia ylimääräisiä vuosirenkaita ja syödään kaks viikkoa pelkkiä pussikeittoja tai juodaan valkoviinietikkaa ennen ruokailua... Mielenkiintoisin kommentti laihduttamisesta ja liikunnasta, jonka olen kuullut: "Jos haluaa laihtua, niin ei kannata harrastaa liikuntaa, koska silloin tulee vaan enemmän nälkä". Jep jep.

    VastaaPoista
  2. Näihin voi aina vastata, että kannattooko käydä noin usen jääkaapilla, tai maata paljon sohvalla, kun tulee makuuhaavoja.
    On kyllä aika hyvin sanottu että tulee enempi nälkä kun treenaa :) joillkein on vai turha alkaa selittää yhtään mitään, kun eivät halua kuitenkaan ymmrätää.

    VastaaPoista