tiistai 21. tammikuuta 2014

Motivaatio/tavoite?

Mitä haluat ja mitä olet valmis tekemään asioiden eteen?
Jos haluta polttaa rasvaa kehostasi ja "kiinteytyä" se vaatii uhrauksia. Jos niitä ei ole valmis tekemään ei myöskaan kesäbodya tule saamaan.
Tällä tarkoitan sitä jos ei ole valmis luopumaan esimerkiksi joka viikonloppusista baari reissuissa, on turha kuvitella että tulokset huimaavat päätä.
Jos jääkaappiin ei ole valmis ostamaan hyvälaatuista ruokaa ja joka päivä hieman ottaa extraa(vaikka niistä lasten karkeista tai miehen kääretörtuista) tulee niistä viikon aikana yllättävän paljon lisäenergiaa.

Jos kehonkoostumus on suurimmaksi osaksi rasvaa, on vaikea kiinteytyä ilman, että sinne pitäisi hankkia hieman lihasta lisää. Lihas tuo pyöreyttä kroppaan ja sitä kiinteyttä, pelkkä aerobisen hinkkaaminen ei riitä. Jos lihakseton hinkkaa aerobista pelkästään, tuloksena luultavasti on pienempi, mutta ei juurikaan kiinteämpi vartalo. Lihas ei kasva siinä crossarissa, ei sitten pätkän vertaa.

Kuvan henkilöt eivät liity tapaukseen...

Monesti sitä myös ajattelee olevansa lihaksikkaampi kuin onkaan. Kisadietillä kisakireyttä hakiessa kropasta lähtee kyllä isot määrät tavaraa pois. Toki ns. tavallinen laihduttaja ei kisakireyttä haekaan, mutta kyllä sitä laardia siellä kropassa on yllättävän paljon, vaikkei se ehkä sivullisen silmään siltä näytäkään.

Mutta mikä on itselle tärkeää? Mitä haluaa saavuttaa? Onko vaa-an lukema tärkeämpi, kuin se mitä peilissä näkyy?
Tavoitteena terveellisempi kroppa, paremmat veriarvot?
Kaikki ei halua näyttää fitness- muijille.

Rasvaa ei voi polttaa vain mahasta tai perseestä, se palaa koko kropasta. Hanuria voi muokata salitreenillä pyöreämmäksi, mutta sekään ei tapahdu muutamassa kuukaudessa. Se vaatii paljon työtä, hikeä ja ehkä vähän kyyneliäkin. Aina ei huvita, ei jaksa sekä  tuntuu turhauttavalle mennä sinne jumpalle. Tuloksia syntyy pitkäjänteisyydellä ja tavoitteilla, anna itsellesi aikaa. Jos olet 6 viikon päästä lähtemässä etelään, olet armottomasti myöhässä. Toki voit hieman kutistua, mutta Anna Virmajoen peffaa sulle ei kyllä saada tyhjästä nyhjäistyä.

Se joka sinne salille raahautuu, vaikkei huvita tai on hieman väsynyt yleensä pääsee tavoitteeseensa. Se joka jättää työpaikan palaverissa viinerin syömättä, eikä osta hätävaraa vieraiden varalle kaappiin, pääsee tavoitteisiinsa.
Mutta mitäs sitten kun tavoitteet on saavutettu? Tehdään sitten uusia :)
Jos sen viinerin vetää ja jää sohvalle makaamaan ja on siihen tyytyväinen ei ole siis hädän päivää. Jos kuitenkin haluaa jotain muuta, sen eteen pitää tehdä töitä. Oli se sitten urheilu tai jokin muu asia elämässä, kukaan ei tuu sua kotoa hakemaan, itse pitää lähteä.



Tänään treenasin hauista, ojentajia ja vähän vimputtelin olkapäitä, sekä venyttelin.

Huomenna en tee mitään.






8 kommenttia:

  1. muhevan pyllykuvan oot löytäny. ja hyvä postaus, jäin pohtimaan omia mahdollisia tavoitteita tämän myötä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Tavoitteita on hyvä olla, ne potkii silloin eteenpäin. Oli ne mitä tahansa pienin askelin kun etenee huomaa pian menneensä eteenpäin isoin harppauksin. <3

      Poista
  2. Nonni, taas tuli painavaa asiaa ja sillä Jeritamaisella, suorasukaisella kirjoitustavalla, mistä mä niin tykkään. :) Hyvä hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heidi :) Sun ei tarvii kotoa "lähteä" jumppaamaan, kun jumppaa kotona :) Hyvä hyvä

      Poista
  3. Mä kans mietin, että oisko mun siinä mun "Ohjeistusta" postauksessa pitänyt erikseen mainita, että alkoholi ei sitten sovi tähän juttuun... mutta jätin mainitsematta... ehkä olisi pitänyt, sillä totta tosiaan, se ei suinkaan ole itsestäänselvyys kaikille :D Monihan suorastaan tykkää, että näillä jokapäivä nautituilla viinilasillisilla on terveysvaikutteita :o Mene ja tiedä, mutta en mä silti liittäis alkon nauttimista terveellisiin elämäntapoihin. Joten hyvä pointti tuo, että baari-illat on siinä vaiheessa so last season :D

    -päivi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Päivi. Se sun postaus olikin mun mielestä tosi hyvä, alkoholi ei todellakaan kuulu painonpudottajan "ruokavalioon" tai tavoiteelliselle urheilijalle. Toki sitä monet joskus vetää myäs harvakseltaan, mutta ei se tuloksia paranna. Terveysvaikutteinen viini on kyllä aika läppä ja kuinka moni sitä mukamas juo vain sen takia. Onhan suklaassakin (tummassa) terveysvaikutteita, mutta ei sitä pidä koko pakettia kerralla vetää :)

      Poista
  4. Aivan upea tuo bannerikuvasi! Rohkea mutta hyvän maun rajoissa :)

    ❤: Lotta / My Happybubble

    VastaaPoista