lauantai 12. huhtikuuta 2014

Isännän eväsleipä :) tää ohje lähti siitä kun yritin niitä pita-leipiä tehdä. Nyt tämä ohje oli tarkoitus tehdä hieman matalammilla kaloreilla, koska isäntä on meillä dietillä.

Ainekset:
SunSpelt täysjyväjauho 200g
Viljatuote, jauhoseos 103g
Pikakaurahiutale 25g
pofiber 30g

Hiiva 1 pss
Suolaa

Kuivat aineet sekaisin ja 500g vettä(lämmintä) Taikina saa olla suht löysää, mutta ei kuitenkaan ihan puuroa. Anna kohota 30 min lämpimässä liinan alla. Muotoile pellille pallerot ja anna taas kohota 20 min. Lätistä leipäset pellillä ja laita uuniin 250 astetta noin 10 min riittää.
Ennenkuin laitat taikinan pellille laita jauhoa palleroiden alle, ei tartu kiinni ja ne kohoaa paremmin. 
Tästä satsista  tuli 980g taikinaa.
Kalorit 100g/ 124
P. 4.8g
H. 22g
R.1.6g

Esimerkiksi Ruispuikulassa on kaloreita 100g/ 240. P. 10g H.46g R.1.9

Täytteeksi voipi laittaa sitten mitä haluaa.


Treenivuorossa tänään olkapäät, kun jalat on telakalla. Eilinen hieronta todellakin tuntuu takajaloissa siltä, kuin olisi tehnyt hurjan treenin.

Pitkiä sarjoja olkapäille. 15-25 toistoa.
Aloitin smithissä pystypunnerruksella.
Punnerus niskantaakse laittessa.
Viparit taljassa.
Pystysoutu tangolla.
Takaolalle 3 liikettä.
Vatsoja.

Viikonloppuisin kylillä on kyllä aika hiljaista.

Huomenna onkin sitten lepo päivä ja tarkoitus suunnata keskustaan katselemaan kisoja. 
Hauskaa viikonloppua.

Loppuun pienet pullistelut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti