sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Sain Haasteen Iidalta. Liikuttava elämä blogista.
Se menis osoimoilleen näin:
1. Pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Vastaat 11 haastajan kysymykseen.
3. Pitää keksiä 11 uutta kysymystä uusille haastetuille.
4. Laittaa haaste eteenpäin 11 bloggaajalle(laitoin haasteen kaikille lukijoille ja bloggaajille tuonne loppuun. Olisin kiva jos vastaisitte sinne(jos huvittaa)

11 asiaa minusta.

1. Olen asunut 6 kk Helsingin keskustassa nuorempana, en tykännyt yhtään joten palasin "maalle"
2. En ollut koskaan syönyt rinebergin torttua, tänä vuonna söin puolikkaan, tai no räkäsin sen pois, koska se oli liian makea :)
3. Omistan metsää.
4. Lauloin ennen aktviisesti ja opiskelin musiikkiteatteriakin. Sitten se vaan jäi bodauksen tielle... ei se minnekään jäänyt, vielä mä vähän suihkussa laulaisin jos ääni kestäis ja muiden korvat.
5. Osaan kaataa puun moottorisahalla.
6. Olen ollut putkieristäjänä rakennustyömaalla.
7. Bloggaan kaikki negatiiviset ihmiset facebookissa, enkä näe heidän päivityksiään. 
8. Mä tykkään ajaa autolla. 
9. Matematiikka on mulle ihan helvettiä 1+1 ööööö venaa mä lasken laskimella.
10. Mulla ei ole yhtään ikävä kampaajan töihin.
11. Mun kaikki isovanhemmat ja vanhemmat ovat jo poistuneet tästä maailmasta.

Idan kysymyksiin vastaukset:

1. Onko minulle pelkoja? Pimeästä en erityisemmin pidä, mutta ei mulla muuten varsinaisia pelkoja ole.
2. Onko mulla salaisuuksia joista en ole kertonut kenellekään? Oon mä varmaan aina jollekin ne lipsauttanut :)
3. Onnellisin asia joka tähän mennessä elämää on tapahtunut? Varmaankin se, että selkäleikkauksien jälkeen osasin taas kävellä.
4. Jos voittaisin lotossa mitä kaikkea tekisin? Oh boy, tulisi varmaan valinnanvaikeuksia mistä aloittais. Rakentaisin uuden mökin maalle ja varmaan kävisin jossain matkalla :)
5. Minne matkustaisin jos saisin valita minkä tahansa paikan? No jenkkeihin mä haluasin mennä, noi kaikki ihanat romattiset hiekka biitsit mä oon niin nähnyt jo, samaa hiekkaa kaikkialla.
6. Onko mulla jokin haave? Laskuvarjohyppy.
7. Onko minulla lävistyksiä? On mulla ja monta oon ottanut jo poiskin mutta vielä löytyy muutama.
8. Pidätkö lapsista?  No ei mulla niitä vastaa mitään ole, mutta en mä niitä itsellenikään halua. Toisista lapsista pidän ja toisista en, kuten meissä muissakin ihmisissä. Ei kai kaikista tarvii tykätä vaikka ne on lapsia?
9. Ihailenko jotain ihmistä? Fanitan kyllä, onko se sama asia? Dana Linn bailey. Ja muutenkin sellaiset ihmiset jotka määrätietoisesti tahtoo ja saavuttaa jotain vastustuksesta tai ylämäistä huolimatta.
10. Millaisessa tilanteessa kuvittelen olevani 5 vuoden päästä. Apua tällaiset haaveilut mä oon jättänyt jo ajat sitten :) varmaan ihan samassa jamassa, bodaan, en oo naimisissa, ei oo lapsia, päivä kerrallaan. 
11. Ihanin lapsuusmuistoni? No kyllä ne liittyy mun isään aika moni, se oli sellainen jekuttaja ja aina veti mua ja mun siskoa nenästä ja sai meidät tekemään kaikkea typerää. Se sanoi mulle silloin kun  menin kouluu että aakkosissa on vielä yksi kirjain ja opettajakaan ei sitä tietä. Se on PÖÖ kirjain eli P kirjain missä on pisteet päällä. Voi helposti kirjoittaa esim PÖLLÖ tai PÖYTÄ... No minä sitten intopinkeenä opettajalle näyttämään luokan tauluu PÖÖ kirjainta... Voi luoja on varmaan opettajalla ollut naurussa pitelemistä...


Tää olikin ihan hauska vaikka olen tällaisen tehnyt aikaisemminkin. 

Laitan tähän kysymyksiä ja olis kiva jos vastaatte tuohon kommenttiboksiin niin pääsen ne lukemaan.

1. Miten aloitat aamusi?
2. Pidätkö työstäsi?
3. Onko sinulla jotain mitä odottaa? Loma? uusi auto? kisat?
4. Paras kokkauksesi?
5. Asia jonka olisit voinut jättää tekemättä?(tatuointi esim)
6. Asia josta olet iloinen että teit sen?
7. Mottosi?
8.  Asia jota kaipaat? Esim, väännettävä puhelin ;)
9. Paheesi?
10. Jos nyt voisit lähteä, niin minne?
11. Missä olet hyvä?

Että semmoista tänään :) Sunnuntai hupia siis.

4 kommenttia:

  1. 1. Liian aikaisin. XD kello soi, alakertaan(puen vaatteet ensin) , kahvi tulille, puuro hellalle ja esikon herätykseen.
    2. Olen tällä hetkellä kotiäitinä vauvan kanssa, aika ajoin pidän siitä. Itse työstä, josta olen äitiyslomalla, en pidä.
    3. on varmasti, nyt odotan ensi perjantaita että mun äiti tulee eteläsuomesta juhlimaan tyttären kuus vee synttäreitä. Odotan iltaa, aamua, nukkumaanmenoa, kahvin tippumista, tekstiviestejä, lähes kaikkea todella innokkaasti Odotan, että jaksaisin joskus vetää leukoja.
    4. hmm.. löysin au pair-vuosina broccolikastikkeen ja kasvisruuat yleensäkin. niistä olen ylpeä. Olen ylpeä myös monista leipomuksistani, kananpaistotaidoistani. Mies, joka meillä asuu, kehuu munkkejani (LEIPOMIANI!!) ja kahvikakkujani, tuntuu se kaikkea ruokaa, mitä teen, kehuvan.
    5. Olisin voinut ehkä miettiä ensimmäistä avioliittoani hieman pidempään. Olisin voinut olla aloittamatta tupakanpolttoa uudelleen. Voisin ylipäänsä miettiä asioita hieman pidempään kun ne pälkähtävät päähäni..
    6. Uskalsin luottaa mieheen, joka meillä asuu, ja lähteä hänen kelkkaansa. Olen iloinen, että tein kolme lasta, vaikka jokaisen tuleminen on ollut vähän GULPS!-fiiliksiä täynnä. Olen iloinen, että olen uskaltanut lähteä työstä, joka ei miellytä.
    7. öö.. aikainen lintu madon nappaa? ei mulla oo mottoa mutta mies, joka meillä asuu, sanoi että jos saa laittaa hokeman, niin "that's not the point/vittu mitä paskaa"-akseli on aika yleinen. XD
    8. Kaipaan sitä, kun lapset hakivat toisiaan leikkimään. Tulivat oven taakse "voitko alkaa?" ja muksut lähti metsiin juoksemaan. kaipaan ennemminkin juttuja kuin jotain konkreettisia asioita. Kaipaan vapautta olla murehtimatta lasten vointia, kaipaan sitä että voin mennä ja tulla miten haluan. kaipaan kyllä mun ja Markon ensimmäistä yhteistä kotia. Siihen liittyy niin paljon kivoja juttuja. Kaipaan yhtä mun vanhaa työpaikkaa. Kaipaan mun ensimmäistä omaa autoa, Pirjoa.
    9. POltan tupakkaa, puren kynsiä, juon liikaa zero kolaa ja voisin syödä vähemmän karkkia. Tykkään miehen, joka meillä asuu, kanssa arvostella ihmisiä.
    10. Firenzeen.
    11. Apua, just tänään puhuin tästä kotona kun en oo missään sillein tosi hyvä. kysyn mieheltä, joka meillä asuu.. ootas.. Olen kuulemma hyvä puhumaan… Ja leipomaan. Olen kuulemma hyvä pitämään kiinni päättämistäni asioista (AIJJAA?!) ja sit mä sanon ite että oon aika hyvä multitäskääjä tän yyhoo-arjen pyörityksessä.
    Ja kuulemma olen hyvä keittämään kahvia.

    hehe, hei kerros mitä sä laittasit vehnäjauhon sekaan prodepannariin jossa on:
    2 valkuaista vaahdoksi ja ne sekoitetaan seuraavien kanssa: muna, 0,5dl vehnäjauhoa, suolaa ja purkki rahkaa.
    Haluaisin sen vehnäjauhon korvata jollain, mutta millä?

    VastaaPoista
  2. Kiitos :) Motto oli varsin osuva, mullekin. Ja mullekin vois munkki maistua välillä.
    Pannarin voi korvata vaikka: Kaurahiutaleilla, leseillä,pofiberilla, sokerijuurikas kuituhiutaleilla :)
    p.s hauskaa tulevaa perjantaita.

    VastaaPoista
  3. Vastaukset
    1. Eipä mitään, tätä oli ihan kiva tehdä pitkästä aikaa :)

      Poista