perjantai 11. huhtikuuta 2014

Torttua ja vähän muuta.

Tänään tuli kyllä sellainen jälkkäri että oksat pois. Jos tästä ei tykkää niin on jotain vikaa :)

Marenkitorttu.
Ainekset pohjaan:
5 valkuaista, 168g
Tapioka jauho 11g(tai maissitärkkelys)
Makeutusaine.
Vaniljauute.







Täytteeksi tuli: 
Mustikkaa 75g
Maitorahka 70g


Arvot koko tortulle:                          100g/ kalorit 60
290 kaloria                                           P. 5.7
     P.27.5                                                H. 8.1
H. 39.5.  R. 2.5                                      R. 0.5



Koska tuo omena puree jota ostin kestää avattuna 3 päivää, sehän piti siis käyttää pois. Toki sitä voi sotkea vaikka rahkan sekaan, mutta tempasin toisen piirakan kehiin tänään aikani kuluksi.
Pohja koostuu seuraavista tuotteista:
Pikakaurahiutale 50g
Pofiber 10g
Micro whey active pancake 20g
Kaakaojauhe cocovi 5g
Leivinjauhe 2g
Sunspelt täysjyväjauho 20g
Vesi noin 1 dl


Täytteeseen tuli sitten simppelisti sitä puretta  200gja muutama kökkäre rahkaa 30g

200 astetta ja vartti uunissa.
Kalorit koko piirakalle:         kalorit 100g:
386                             93
P.15.3g                            P. 3.7g
H.72.6 g                        H. 17.5g
R. 5.2                             R. 1,3


Kävin siis torstaina hieronnassa ja multa hierottiin selkää ja nyt mun oli saatava hätä aika tälle päivälle, kun mun alakerta on todella jumissa. Hanuri varsinkin, venyttäminen ei enää auta, se on murjottava auki. Putkirullaus ei yleensä tunnu missään varsinkin kun pakaraa rullailee, mutta nyt tuntuu. Onneksi apu oli lähellä ja aloin jo aamulla hätyyttelee salin hierojaa ja napsahtihan sieltä aika tälle päivälle. Kiitos vaan!! Maanantaina ja torstaina uusinta käsittely on meinaan helvetti irti mun koivissa :) Päätin samalla, etten tee enää tällä viikolla jalkoja ollenkaan, enkä varmaan ensi viikollakaan, nyt ne saa levätä. Huomenna teen siis olkapäitä jalkojen sijaan ja kyykky hommat saa jäädä sitten hetkeksi.
Tämän päivän pullistelut :)

Treenipuolella rintaa ja hauista.
Pitkiä sarjoja, viimeset kaksi viikkoa on mennyt giant-seteillä ja tuleva treenikierto pitkiä sarjoja. Jospa sitten viikon päästä katsellaan niitä vähän lyhyempiä sarjoja ja vähän isompaa rautaa, saas nähä miten akan käy :)
Mutta siis 4 liikettä rinnalle ja 3 hauiksille. Hyvät sarja ja toistot oli 20-25 luokkaa riippuen liikkeestä. 

Eilen kävin venyttelemässä salilla 50 minuuttia.

Olisi muuten kiva tietää jos joku on kokeillut tehdä noita mun tekemiä reseptejä tai tehnyt omia sotkuja. Koska se on kuitenkin aika helppoa, ei siis rakettitiedettä laisinkaan :)
Onko niistä tullut hyviä, huonoja oliko ne ihan kaatis kamaa?

3 kommenttia:

  1. Mä oon ainaki muutamat kokeillu, vaik aina on joutunu jonku aineen kohalta soveltaa. Hyviä on ollu :). Ja tosiaan soheltanu myös omiani. Kaikkia niitä on syöny ennemmin ku turpaan ottanu ;). Se joku, olikohan se sulla nimellä mustikkapyörre, vai sit mulla, ku sohelsin kaiken täytteen vaan sekasin, mut siis sun ohjeella 95% tehty. Se oli ihan parasta :D.
    Kerro nyt tyhmälle paistetaanko tossa marenkitortussa se pohja ja sit loput päälle, vai häh?! Tai siis vahvista mulle, että pohja paistetaan, niinku kuvasta päättelen ja sit täyte niskaan ja rullalle :).

    -Reita

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että on ollut jotain jeesiä näistä ja kyllä pohja paistetaan ensin ja sitten vasta täytteet päälle ja rullaksi. Marenki jää hieman "rapeaksi" joten sitä ei kannata liikaa paistaa, koska se muuten halkeilee rullatessa. Mutta mitäpä väliä jos se on vähän rumaa, kunhan on hyvää :D

      Poista