sunnuntai 15. kesäkuuta 2014

Liebster Award- blogihaasten sain :)





Sain Heidiltä Haasteen ja hänen kysymyksensä oli mielestäni kivoja ja erilaisia, joten otin haasteen vastaan, vaikkakin olen tämän jokin aika sitten tehnyt (öööö muistaakseni, vai olikohan se jokin toinen haaste)

Säännöt:

1. Postaa palkinto blogiisi.
2. Kiitä bloggaajaa, joka antoi palkinnon sinulle ja linkkaa takaisin hänen blogiinsa.
3. Kirjoita 11 satunnaista faktaa itsestäsi.
4. Vastaa nimeäjäsi 11 esittämään kysymykseen ja aseta 11 kysymystä sinun ehdokkaillesi.
5. Nimitä 11 bloggaajaa, jolle tahdot tämän palkinnon antaa.
6. Ilmoita ehdokkaillesi, että olet nimennyt heidät.



11 satunnaista faktaa itsestäni, tämä on jotenkin haastavaa, koska en mielelläni lähtisi ihan solutasolla kertomaan itsestäni, mutta yritetään jos saisin jotain uutta sekaan myös :)

1. Minulla on vain yksi serkku, meillä on siis armottoman pieni suku ja sukulaisten vähyydestä huolimatta olen todella huonosti kenenkään kanssa tekemisissä. Kissanristiäisiä on todella vähän. Silti moni on minulle omalla tavallaan tärke, vaikkei kovin usein välimatkasta huolimatta ollakaan tekemisissä. Ne ketkä asuvat kauempana tuntuvat silti läheisimmiltä, kun ne jotka asustelevat melkein kulman takana.

2.  Koskaan ei voi käyttää liikaa sinappia :)

3. Osaan tanssia valssia, tangoa, jenkkaa ja hieman humppaa. Mutta jos mun pitäisi mennä lattiatunnille jumppaamaan, mun jalat olisi heti sekaisin ja ihmiset kaatuisivat kuin keilat mun pyörimisen takia.

4.  Appelsiiniriisi on mulle suurta herkkua, se tuo lapsuuden mieleen ja taisi olla ainoa "ruoka" mitä äiti osasi tehdä. Isä hoiti meillä kokkaamisen. Mummo teki parasta suklaa Mannapuuroa ja riisivelliä :)

5.  Mä en ole koskaan ollut päiväkodissa tai hoidossa lapsena. Sain olla kotona isovanhempien kanssa. Kerran tosin minut vietiin kerhoon ja seuraavana päivänä pidin kerhon ovenkarmeista kiinni, kun isä koitti viedä mua sinne takaisin. Mun mielestä siellä oli tylsää ja kotonakin voi askarrella :)

6.  En pidä jos joku kysyy mitä kuuluu, eikä kuuntele kuitenkaan. Tai jos kaupassa tapaa ihmisen, jota et ole nähnyt viiteen vuoteen niin pitääkö siinä alkaa tilittämään monetko hautajaiset on ollut ja pikakelata 5 minuutissa se viisi vuotta umpeen... Kiitos hyvää vaan kuuluu.

7.  Olin ennen todella musikaalinen. Tosin ei se varmaan ole minusta minnekään vieläkään lähtenyt, mutta bodaaminen tuli laulamisen tilalle. On mulla pari itse tehtyä levyä tuolla kaapin perällä, mutta ei niitä kuuntele Erkkikään. Musikaalinkin olen säveltänyt ja esiintynyt sellaisissa.

8.  Koitan torjua negatiivisia ihmisiä. Kaikilla on joskus huonoja päiviä, mutta joillakin on pelkästään niitä. Negatiivisuus tarttuu liian helposti. Kuten myös niitä, jotka haluavat jotain, eivätkä koskaan anna mitään takaisin.

9.   Olen ollut hirveän malttamaton aina kaikki pitäisi tapahtua heti, mielummin jo eilen. Nykyään olen jo hieman hitaampi ja maltan jopa odotella asioita. Eihän tässä ole kiire minnekään valmiissa maailmassa? Tosin kyllä se vanha tapa välillä nostelee päätänsä, mutta järki vie voiton.

10. Mä en halua enää koskaan olla kampaaja. Itse asiakkaana ollessani kampaamossa, mulle tuli sellainen olo, että onneksi mä en ole enää kampaamossa töissä.  
Sitä saa olla kaikkien alojen asiantuntija. Keväällä aletaan kysymään että onko juhlia tiedossa,  miten vietät pääsiäisen, milloin on kesäloma ja oletteko matkalle menossa. 
Kesällä sitten, että onko lomat jo lusittu ja mitä teit juhannuksena ja milloin on talviloma. 
Syksyllä jutellaan säästä, millainen kesä oli, oliko hyttysiä, kylmää kuumaa. 
Talvella kysellään talvilomasta, hiihtolomasta, kuinka paljon tai vähän lunta on ja lämpötiloista.  Joulun tienoilla sitten taas niistä vapaista, kuinka paljon kenelläkin niitä on ja onko lahjat jo ostettu ja ne uudenvuoden suunnitelmat.
Sitten kuunnellaan ne avautumiset miehestä, lapsista, koirista, pomosta, kipeistä raajoista jne.
Mukaan on kyllä mahtunut hitokseen ihaniakin ihmisiä, mutta omaa mielipidettä ei sais tuoda liian hanakkaasti esiin. Voiko asikkaan kanssa sitten väitellä riitaan asti jostain asiasta :) ei voi vaikka mieli tekisi ja tietäisit, että olet oikeassa :) Huoh.

MUTTA saliohjauksissa ja elämäntapamuutoksissa mulla on eri meininki. Niissä pääsee lähemmäs ihmistä, eikä ole vain likasanko, johon kaadetaan kaikki moska ja paha olo. Haluan auttaa ihmisiä ja neuvoa. Siinä mä saan antaa jotain takaisin ja koen onnistumisen iloa varmasi yhtälailla, kuin asiakkaat itsekin.

11.  Tilasin Hesarin ja mä en koskaan lue sitä... tyhmää kerrassaan.


Heidin kysymykset:

1. Mistä sanasta pidät eniten?
2. Mistä sanasta pidät vähiten?
3. Mikä sytyttää sinut?
4. Mikä sammuttaa intosi?
5. Mikä on suosikkikirosanasi?
6. Mitä ääntä rakastat?
7. Mitä ääntä inhoat?
8. Mitä muuta kuin omaa ammattiasi haluaisit kokeilla?
9. Missä ammatissa et haluaisi olla?
10. Jos Taivas on olemassa, mitä toivot Jumalan sanovan sinulle saapuessasi Taivaan porteille? 
11. Mikä on lempituoksusi?


Vastauksi tässä:

1. Rakastan.
2.  Mä vihaan.
3.  Jokin vilpitön teko, joka tulee omasta tahdosta, eikä velvollisuudesta.
4. Itsekkyys,
5.  Voi paska.
6. Luonnon ääntä, hiljaisuus, puiden kahina, lintujen laulu ja laineiden liplatus.
7. KUORSAAMISEN ÄÄNTÄ.
8. Olen sitä mieltä, että kaikkea voisi kokeilla. Olen tehnyt monella alalla töitä, etten kyllä kaihda mitään ammattia.
9. Sairaanhoitaja, jotenkin musta ei vaan olisi siihen. Kokeilematta on, mutta aika varma etten pystyisi siihen. Se että huolehdin osittain äidistäni oli hirmuisen raskasta, tosin voihan se olla, että kun se on joku ei läheinen ei se kovin kamalaa olisikaan. En mä silti halua kosketella vieraita ihmisiä mitä erikoisempiin paikkoihin :D
10. Tervetuloa.
11. Sellainen vasta kaadetun metsän tuoksu, pihkan ja männyn tuoksu. 



En haluaisi haastaa ketään ja silti haluaisin. En halua ,että kukaan kokee pakkoa vastailla haasteeseeni, koska tämä on kiertänyt jo aika monella kenen blogia lueskelen. Enkä mä keksinyt mitään fiksuja kysymyksiä :) Kuten mikä on sun suosikki jäätelö tai jääkeikkojoukkue ;)


Iloista sunnuntaita.



4 kommenttia:

  1. Ihan hirveän mielenkiintoisia faktoja! Oikein ahmien luin niistä jokaisen. Ja mitä luksusta, että oot saanut olla isovanhempien kanssa kotona päiväkohdin sijaan! Oih. <3
    Hehee, oisin voinut arvata sun inhokkiääneksi tuon kuorsaamisen. :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) se oli kyllä mukavaa, kun sai kotona olla ja temmeltää omalla pihalla.
      Isällä oli kyllä toimisto talon alakerrassa ja isä kertoi kerran, että kun hänellä oli joku palaveri menossa, olin tullut huutamaan portaisiin: ISÄÄÄ TUU TEKEE KAAKAOOOOOO!!!! -joo mä tulen ihan kohta, oli kuulemma mennyt 5 minuuttia niin olin karjassut uudelleen. Ei siinä auttanut muu kuin tehdä pennulle kaakaota, että saa palaverin loppuun.

      Inhokkiääntä ei kyllä ollut varmasti vaikea arvata ;) Mulla menee hermo jo kun koira kuorsaa...

      Poista
  2. mä kans repesin ääneen tosta kuorsaamisesta!
    Tosi kiva juttu oli.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) se on kyllä sellainen ääni jota mä en kestä enää yhtään. Kiitos :)

      Poista