maanantai 7. heinäkuuta 2014

Maanantain olkapääjumpat

Maanantai on normaalisti selkätreenin paikka salilla.
Nyt menee paletti sekaisin ;) Tehdäänkin olkapäitä ja huomenna selkää. Otan yhden extra levon tälle viikolle ja takareisiä säästellen, jätän takareisitreenin keskiviikkona väliin.
Tosin salille olen menossa, koska mulle tulee vieraita Sveitsistä asti ja Tiian kanssa (tai Tiia treenaa) tehdään jalkoja ja vähän jotain muutakin.
Torstaina mulla onkin hieronta varattuna. 


Tänään pystypunnerruksella lähdettiin liikenteeseen. Ilmeisesti perjantain rinta, hauistreeni kummitteli vielä, koska rintakin tuntui vielä hellälle.

Pystypunnerruksessa sain enempi toistoja 60 kilolla, kuin viimeksi voimaviikoilla.
Pystysoudussa kävi samoin, tein senkin smithissä ja sillä mä säästän selkää tosi paljon. Asento pysyy samana/ liikerata.
Vipareita käsipainoilla ja taljassa pari takaolan liikettä.
Ojentajat oli kyllä vain pientä silausta vailla valmiit ja niille lähinnä pumppailin, kolmea eri liikettä.

Pystypunnerrus on kyllä sellainen liike josta näkee paljon erilaisia tapoja tehdä. Yleensä näkee version jossa  on paljon painoa ja liike on sellainen, että tanko lasketaan otsalle ja siitä takaisin ylös. (Smithissä)  
Kyllähän siinä pumppailis vaikka kuinka paljon, mutta laskepa se tanko leuan tasolle tai alemmas ja yritä saada samoilla painoilla saman verran toistoja. Tai lasketaan tanko hemmetin nopeasti alas. Mä ainakin haluan käyttää myös sen laskuvaiheen hyödyksi ja kiduttelen itseäni sitä hitaasti alas laskien. Saan taas vähemmän toistoja, kuin jos tekisin  nopeasti, mutta mihis mulla olis kiire ;) Toki mulla aktivoituu rinta hieman enemmän, kun lasken tangon alas, mutta parempi sekin kuin tanko otsalle... 

Kyykyissä mulla on sama tekniikka, menen hitaasti alas. Mun selkä sanoisi sopimuksen irti jos tempaisisin voimanosto tyyliin perseen lattiaan :)
Niin mä teen, koska se tuntuu mulle hyvälle. (Pahalle)




Muiden neuvominen salilla on vähän niin ja näin. Kerran eräs mies teki kulmasoutua todella huonolla tekniikalla, eikä se oikeastaa kulmasoutua muistuttanut. Neuvoihin vastattiin, että mä oon kattonut netistä ja ei sillä kuulemma niin väliä, siis tekniikalla, kun on niin pienet painot.... HOH HOIJAA.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti