tiistai 23. syyskuuta 2014

Käyttämäni lisäravinteet ja arvonta.



Eilen pääsin treenaamaan ja meni aika myöhäiseksi duunista johtuen. 
Pari lepoa takana teki hyvää kyllä ja lihaksissa poltteli mukavasti.
Tein olkapäitä/ ojentajia ja koitin valita liikkeet niin, ettei mun selkäparka rasitu kovin.
Hyvin se onnistui ja teinkin hieman kevyemmillä painoilla.
Selkäkin on jo parempi eli on vain normaalia jäykkyyttä ilmassa.
Tosin sairas ei tervettä päivää näe, että kyllä aina jonnekin kolottaa, se on varmaa :)
Tänään jumppaltiin rintaa ja hauista iltasella. 

Punaiseksi meni tänään :)
Sitten niihin lisäravinteisiin.

Nivelille mä olen jonkun aikaa käyttänyt MSM ja Flex'N and Joint tuotetta. Mä oon sellainen sunnuntai käyttäjä, että joka toinen päivä jää melkein välistä, mutta parempi sekin, kuin ei ollenkaan??

Muita vitamiineja mulla on käytössä:
D-vitamiini
C-vitamiini pore.
Multivitamiini tarvittaessa tai jos jokin muu on loppu.
Omega 3.
Q-10.
Magnesium.

 Lisäravinteita mulla on käytössä:
BCAA (Treenin aikana)
Osmopure. (Treenin aikana)
Micro whey active 100( treenin jälkeen)
3 Phase protein (illalla)

Näillä olen mennyt jonkin aikaa, koska ruoan määrä on lisääntynyt niin olen ottanut näistä lisänä. Mieluiten toki syön ruokaa, mutta esim. jos proteiinin määrä on suuri, ei vaan pakki vedä kanaa niin paljon ja imeytyy hyvin. Ei viitsisi kaikkia proteiineja kananmunan valkuaisistakaan ottaa, muuten mulla saisi olla oma kanala.

Treenin aikana Osmopure imeytyy hyvin ja antaa energiaa treeniin, eikä tule sellainen nuutunut olo kovankaan sarjan jälkeen. Sekoitan BCAA:n siihen sekaan, koska Osmopure on maustamatin ja on hyvä saada aminohappoja myös treenin aikana.
Maha ei ole kärsinyt näistä, kuten aikaisemmin mitä olen kokeillut.


Arvon paketin kaikkien tähän postaukseen kommentoineiden kesken, kerro mitä vitamiineja/ lisäravinteita sinulla on käytössä. Vastata voit aina Lauantaihin 27.9.2014 klo 24 saakka.



Omega-3 saatavat hyödyt:


- suojaa sydäntä- ja verisuonia
- vähentää kehossa esiintyviä tulehduksia
- suojaa niveliä ja on hyväksi iholle
- ylläpitää rasva-aineenvaihduntaa



MULTI VITAMIN  Force

Sisältää paljon vitamiineja ja mineraaleja parantaa liikkuvan ihmisen vastustuskykyä ja ovat helposti imeytyvässä muodossa.


- Lisää vastustuskykyä
- Nostaa yleistä energiatasoa
- Karkoittaa väsymystä pimeään vuodenaikaan
- Kohentaa lihasvoimaa
- Parantaa mielialaa.



14 kommenttia:

  1. Aamulla C- D- ja monivitamiini sekä omega 3:sia muutama.

    Ennen treeniä treenilaturi, jossa useimmiten Mania! ja Citrupure ja Beta-alaniini

    Treenin aikana aminohappoja EAA+:sta

    Treenin jälkeen palkkariksi Anabolic Overdrive 2

    Päivällä jossain vaiheessa heraproteiinia ja illalla magnesiumia ja sinkkiä.

    Eli eipä juuri mitään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. AIka vähällä pärjäät ;) ja halvalla :D

      Poista
  2. Magnesiumia on tullut käytettyä, kun muuten vetää suonta. Lisäksi syön D- ja C-vitamiinia, omega 3:sta, kalkkia, msm:mmää, glukosamiinia, kondroitiinisulfaattia ja proteiinia. Joskus otan monivitamiinikuurin ja biotiinia.

    harminpaikka@yahoo.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sullakin on ihan hyvä suora lisäravinteita Kaisa.

      Poista
  3. Täällä otetaan päivittäin C-vitamiinia poreena, D-vitamiinia ja magnesiumia tabletteina ja sitten vielä omega 3 :) sitä jotain aminohappojuttuakin ois treenin jälkeiseksi, mutta en ole vielä ihan niin pitkälle päässyt. Sulattelen ajatusta ;)

    VastaaPoista
  4. C- vitamiini, D-vitamiini, monivitamiini, kalkki, biotiini, msm, proteiini.
    jennynkk@gmail.com

    VastaaPoista
  5. käytän aamuisin B-D ja monivitamiinia sekä astaxanthinia, joka onkin ihan HUIPPU :)

    MSM palautusjuomaan ja teehen.

    Päivän lopetuksena yöproteiini, magnesium ja sinkki !

    VastaaPoista
  6. Aamulla monivitamiini, d vitamiini ja biotiini.
    Illalla magnesium, seri max ja kalsium.
    Näillä eväillä nyt, talvella taas katsotaan mitä kroppa kaipaa.
    honkanenpa@gmail.com

    VastaaPoista
  7. Monivitamiini, C-vitamiini- D-vitamiini, MSM aamuisin
    BCAA, Glutamiini, Heraproteiini treenien yhteydessä
    Magnesium ja sinkki iltaisin
    Anu

    VastaaPoista
  8. Tällä hetkellä vaan magnesium ja D-vitamiini käytössä. Ois varmaan korkea aika laajentaa valikoimaa.
    mmyheartishere@gmail.com

    VastaaPoista
  9. Minulla on käytössä nyt vain monivitamiini ja C-vitamiini, mutta esimerkiksi Omega kolmosta olen harkinnut aloittaa lisäksi.
    sopeutuja(at)hotmail.com

    VastaaPoista
  10. Mulla ei ole vitamiineja tai lisäravinteitä nyt käytössä, mutta vähän aikaa sitten käytin sinkkiä :)

    voilooa@gmail.com

    VastaaPoista
  11. Hyvä teksti, sun juttuja on kiva lukea, kun olet niin "jalat maassa" koko fitnesshomman suhteen.

    Pelottaa kyllä listata näitä kun tajuaa itse, miten paljon kaikkea tulee kulutettua:
    - Whey-100-isolaatti treenin jälkeen
    - Micro Whey Active välipalana/leivonnassa
    - L-glutamiini
    - Kreatiini
    - BCAA & EAA
    - Beta-alaniini
    - Rasvanpolttaja/treenilaturi syklitellen
    - Omega-3
    - D-vitamiini
    - C-vitamiini
    - Green Tea
    - Multivitamiini
    - Kalsium
    - Magnesium
    - Sinkki
    - Maitohappobakteeri
    - Ruuansulatusentsyymi
    - Superfoodeja: maca-jauhe, toco, FSF Instant-sienet, spirulina, vehnänoras jne. jne...

    Vähemmälläkin ehkä selviäisi hengissä. ;)

    nina.ritakallio(at)gmail.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nina. :)
      Ompas lista sullakin, tosin huomasin että omastani puuttuu myös tuo sinkki ja maitohappobakteeri ja satunnaisesti super foodeja :)

      Poista