torstai 2. lokakuuta 2014





Viimeinen viikko ei ole todellakaan ollut juhlaa. Mahakipu äityi  karmivaksi, oon rampannut lekurissa ja tutkittu on, sekä ultrattu. Ei mitään vikaa, kuin kipu. 
Viimeyön nukuin osittain istuen sängyssä, raahasin sängyn seinää vasten otin lotus asennon ja koitin nukkua siinä. Toinen hyvä asento, jossa ei kovin paljoa satu on sellainen "hylje" asento jossa ylävartalo on tyynyillä kohotettuna. Makuuasento on pahin, kontillaan lattialla on ihan jees.

Olen siis koittanut erilaisia kivunlievitys asentoja menneen viikon aikana. Ja se mikä toimi edellisellä kerralla ei toimi sitten enää välttämättä seuravalla kerralla.
Ruokailut on ihan persauksesta. Huono olo vaivaa jatkuvasti ja pelottaa syödä, sillä kivut alkaa yleensä syömisen jälkeen. 
Nyt on kyllä pisin kohtaus menossa, alkoin 2 aikaan yöllä ja sattuu vieläkin, tosin ei niin paljon enää.
Oloa vois verrata kankkuseen, oksennus kurkussa, heikottaa, väsyttää, mikään asento ei auta pahaan oloon. Kankkunen tosin kuulemma lähtee sillä millä on tullutkin, milläköhän tää lähtis??


Kaipa tämä odotellessa lähtee ja onhan tässä niitä kivuttomampiakin hetkiä, jolloin vähän pystyy toimimaan.  Juurikin eilen aattelin että noniin nyt tää on varmasti ohi, kun olo oli suhteellisen virkeä, eih kyllä se siellä vielä kolkutteli. Perkele!! 

Lääkäri sanoi, että mä voin kyllä tehdä normaaleja asioita, mutta en mä pysty mitään tekemään kun kipu on päällä. Päivän tehtävä on yrittää kävelylle ja nukkua.
Kyllä mä vähän yritän aina siivoilla hyvien olojen kohdilla jos virtaa riittää, toisinaan käytän sen nukkumiseen.
Asiakaspalvelu on ainakin hankalaa lattialta käsin sikiöasennossa, jos ohjata salilla meinaisi. Tosin pari ohjausta olen tehnyt, mutta onneksi ne on osuneet juuri kipujen väliin.

Että semmoista tänne. Palaillaan asiaan kun on sellaista.



6 kommenttia:

  1. Ihmettelinkin hiljaiseloa. Noi vaivat on tosi kurjia, itsellä oli parin vuoden ajan myös tuntemattomasta syystä kovia lamaannuttavia vatsakipuja, Onko litalgin ja lämpöhoito jo kokeiltu kipujen aikana? Tuleeko aina syömisen jälkeen.. joku mauste tms? Allergia? Eipä varmaan mitä et olisi jo miettinyt itse. Voimia hurjasti.

    (yritin kommentoida jo aikaisemmin, jos tulee sit tuplana :P )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa. Litalgin on käytössä, mutta ei tunnu auttavan sekään. Mausteita en juurikaan tällähetkellä käytä, koska kaikki ällöttää niin paljon. Eilen oli hyvä ruokailun jälkeenkin, ettei oireita tullut vasta kuin yöllä. Edellisenä päivänä tuli lähes heti ruokailun jälkeen.
      PARI VUOTTA... omg. Mä oon ihan rikki kun näitä on ollut nyt 6 päivää.

      Poista
    2. Siis ei onneksi kahta vuotta yhteen mittaan. Mulla oli sellaisia kipukausia, ne tuli ekan parin kk:n välein, sen jälkeen alkoi tulla tiheämmin jne. Just samanlaista, ettei oikein mikään asento helpottanut, vatsaa ja suoli poltti ja sattui, ei pystynyt kivuilta kävellä jne, piti vaan maata sikiöasennossa kyljellään. Loppuvaiheessa se oli sitten niin pahaa, että oli yhtämittaista kipua /polttelua viikko tolkulla ja vatsa muuttui kosketusaraksi. Mulla onneksi auttoi kun karsin gluteenin pois ruokavaliosta. Mua kans ultrattiin ja tähysteltiin kun yritettiin selvittää tuota.

      Mausteista sen takia mietin, kun kuulin erään toisen urheilijan kokenaan myös kovia vatsakipuja, jossa sitten selvisi että oli sellerille tms allerginen, mitä oli jossain mausteseoksessa. Yllättäviä juttuja. Toivotaan kovasti, ettei sun tarvitse kauaa enää kärvistellä.

      Poista
    3. Onneksi ei sentään putkeen, sillä kyllä yksikin päivä on liikaa kieriskellä. Onneksi mun maha ei ole arka.
      Porkkanallehan mä oon ainakin allerginen, että en tosin yhtään ihmettele jos olisi jokin muu yliherkkyys tullut kuvoihin. Tällä viikolla tosin en ole juurikaan pystynyt normaalia ruokaa edes syömään, siis mulle normaalia, kuten kasviksia, puuroa, marjoja. Mikään makea ei tunnu pätkääkään houkuttelevalta, mutta suolainen uppoisi kyllä.
      Kiitos Mä toivon myös.

      Poista
  2. Mulla oli keväällä kaks viikkoo vatsa sekaisin ja nimenomaan syömisen jälkeen oli pahinta. Siihen liittyi myös pitkällisiä kipuiluja jne. Diagnoosia en koskaan saanut mut epäilen et ois ollu jotain suolistotulehduksen tyyppistä. Mulla autto pascoen ph-balance-jauhe ja tadaa, vatsa oli paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. Nyt vatsa on tietty herkkä ja liiallinen turha hiilari pistää vatsan huonoon jamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääkin heti googlettaa tuo tuote, ei siitä ainakaan haittaa ole kokeilla sitä.
      Mulla otettiin monet verikokeetkin ja kaikki arvot oli normaaleja eikä merkkiäkään mistään tulehduksesta. On nää välillä merkillisiä juttuja. Toki mä oon helpottunut, ettei mun sisällä asusta Alien ja oon siis lähes "terve"

      Poista