perjantai 16. tammikuuta 2015

 Heräsin niinkin kummalliseen asiaan kuin perslihas kipuun :) ei ole vähään aikaan sattunut kohdalle.
Päivän treenit tänään on rintaa ja illalla hauista.

Rintatreenissä meni vinopenkki smithissä ensimmäisenä ja seuraavat liikkeet olikin hakusessa, millä laitteella ja millä painoilla. Ei venynyt tarpeeksi että olisi saanut liikkeen tuntumaan rinnassa, meni ojentajille. Liikkeen vaihto, just joku vanhempi herrasmies istahti laitteeseen jota ajateltiin tehdä. Siis istahti, muttei tehnyt mitään. Yläkertaan koittamaan kolmatta laitetta, painoa pakassa oli vaivaset 30 kiloa ja se painoi kuin synti, sekä karsee kipu olkapäähän tuli. Samassa laitteessa pystyi tekemään vuorokäsin, joten tein niin, ei tullut niin kovaa kipua. Loppuun vielä peck deckiä.

Illalla raahauduin tuohon alakerran gymille hinkkaamaan käsiä eli hauista, sillä eilen tehtiin ojentajaa. Ei tuolla tosiaan voi muuta tehdä, sillä varustelu on aika ankeahko, mutta kyllä hätä keinot keksii. On siellä muuten smith- laitekin, en vielä kokeillut. 
Tulin portaita ylös 24 kerrosta, syke pääsi kivasti nousemaan :)
Aikaa meni about 5 minuuttia.

Ei ole ainakaan päässyt ruskettumaan ;)

Huomenna on vain yksi treeni, joten luulisi energiaakin olevan enemmän. Tämä päivä vaati taas päikkärit.


Matkustaminen ja dietti sopii kyllä hyvin yhteen. Pitää valmistautua osittain ja tuoda osa tuotteista kotoa, kuten proteiinit, vitamiinit ja joitakin sellaisia (kuivia) tuotteita jota ei välttämättä kohde maasta saa. Maitorahkaa tai raejuustoa on turha lähteä raijaamaan...
 Helppoa on jos paikka on ennalta tuttu ja tietää missä hyvät ruokakaupat sijaitsevat, sillä niiden etsimiseen saattaa mennä tovi. Tosin vaikka ennenkin olisi samassa kohteessa ollut, voi muuttua kaupan sijainnit ja tuotevalikoimat helpostikin.
Viitseliäisyyttä vaatii myös, sillä pakkausmerkinnät on täällä hieman erilaisia kuin meillä kotona ja osa tuotteista voisikin olla ihan hyviä, mutta kun pakkauksen merkinnät on paikallisella kielellä.
Pitää siis laskea tuotteiden arvot 100g kohden itse ja pistää ne muistiin. Tässä kohtaa kalorilaskuri toimii oikein hyvin, sillä sinne voi syöttää uuden tuotteen ja sen arvot. Helpottaa kummasti jos tuotetta tulee useinkin käytettyä. Toki sitten jos ne tutut tuotteet onkin kaupasta loppu pitää soveltaa. Sekin kannattaa itse opetelle, sillä jos vaikka soijalesitiini on kaupasta loppu mitäs laitat tilalle? 
Täällä ei mitään lesitiiniä edes ole :) 

Olen löytänyt täältä hyvää jogurttia, näkkileipää, pannarijauhoa (voi käyttää leipomisessa) Ihania kaurahiutaleita... Mustekalarenkaita on tarkoitus myös ostaa, ei leivitettyjä!!!
Paljon on myös länskäri tuotteita, mutta ne on usein erityisen kalliita. 
Vettähän täällä kuluu paljon ja se vie kyllä tuon kuumuuden kanssa osittain nälkääkin, mutta jos ruokailusta kuluu liian monta tuntia alkaa kyllä nälkä pahasti kurnimaan. Sitä varten on sinne jääkaappiin hyvä tehdä jotain sellaista sopivaa minkä voi lusikoida suoraan naamariin kun tulee kotiin. (kuten kakkua) Samalla sitten tehdä ruokaa vähemmän kiukkusena.

En siis todellakaan syö samaa joka päivä, vaan vaihtelen ruokaa useinkin. Tai no perus härpäkkeet on samat kuten se puuro aamulla ja kasviksia, lihaa, kalaa jne, Maustamalla saa muutettua makuja ja marjoja vaihtamalla jogurttiikin saa uutta makua. 
Salaatit ja muut kypsentämättömät vihannekset lopetin sen maha episodin jälkeen ja nyt kaikki kasvikset menee pannun tai keittämisen kautta lautaselle. 


Kyllä se onnistuu matkallakin siististi syöminen, jos on jokin ruokavalio mitä pitää noudattaa, että kyllä luulisi onnistuvan ihan kotimaassakin, kun se homma toimii vähän pidemmälläkin ja vieraassa kulttuurissa. Välillä on tehtävä kompromisseja tuttujen ruokien suhteen. Että jos lähden Helsingistä Tampereelle niin voinko mennä mäkkäriin sen takia?? 
Joutuu näkemään vaivaa, saavuttaakseen jotain jos tavoitteita on itselleen asettanut. Tavallista diettaajaa ei muutama ulkopuolinen ateria haittaa, mutta jos lähdetään liian löysin rantein tai liian tiukoin ehdoin, mitään itse opettelematta, ei lopputuloskaan voi olla kovinkaan kestävä.

Fitness- muijalla on eri asia.
Se kärvistelee kuusi kuukauttta ja sitten kisaviikon jälkeen syövät kuusia kuukautta syömättä jääneet herkut ja mieliteot. Eikä tarvii miettiä miksi se farkun nappi ei kiinni menekään :)

Olen kokeillut senkin :)




Hyvää viikonloppua.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti