sunnuntai 25. tammikuuta 2015






Hiki laiskalle syödessä... Aamupuuroa vetäessäni mulle tulee ihan älyttömän kuuma, hiki virtaa selkää pitkin ja pää on märkä. Asteita +28 keittiössä ja mä syön puuroa :D Suihkuun sais mennä aamupalan jälkeen. (ja muutenkin vähän väliä)
Pian tätä ongelmaa ei ole, sillä kotimatka lähenee hurjaa vauhtia. 

Laiskasta tulikin mieleeni, että tämä aktiivisuuden mittaaminen tällä Polarin kellolla on kyllä hieman kyseenalaista toimintaa.  Esimerkiksi eräänä päivänä käytyäni kahdesti salilla ja aamulla käveltiin lenkki ja muutenkin oltiin vähemmän paikallaan, kello ilmoitti että olisi aika lähteä liikenteeseen. Kello myöskin ilmoittaa aktiivusuus prosentin ja se jäi 80 % sinä päivänä (muistaakseni) 
Voiko tälläinen aktiivisuusranneke aiheuttaa stressiä? 
Ajatellaan vaikka sellaista, joka on tehnyt uudenvuoden lupauksen ja hankkinut itselleen rannekkeen ja alkaa liikkumaan, mutta kello kehoittaa liikkumaan vielä lisää.
 Jos syke ei nouse treeneissä kovinkaan korkealle, ei siitä tule suurta aktiivisuutta. Eli jos harrastaa enemmän kävelyä, kuin juoksua ja syke pysyy maltillisena olet kellon mukaan ollut vähemmän aktiivinen. Jos taas teet yhden hullun rykäisyn ja syke pyyhkii taivaissa (intervallia) niin päivän aktiivisuus tulee hetkessä täyteen, loppu päivän voit siis maata raajat suorana tekemättä yhtään mitään ;) Toki kaikki liikkuminen on plussaa, mutta pointti on liikkua liian orjallisesti kellon käskyjen ja "tietojen" mukaan.


Aamulla kävimme lenkillä ja samalla puntarissa kaupan edessä ;) se soitteli mulle sulosäveliä ja hyvällä omallatunnolla tankkailin tänään.



Tänään treenattiin kerran ja selkää.
Kulmasoutua smithissä.
Ylätalja+ alatalja superina.
Hammerlaite+ ylätälja laite superina.

Tänään on tankattu ja voi herranpieksut mä oon täynnä. Maha ei tosissaan vedä suuria määriä sapuskaa kerralla. Ei mahdu Miettiseen enää juuri mitään. 
Huomiseksi luvassa toivottavasti parempi pumppi treeniin ja vähän pyöreämmät posket ;)




Puhelimessa mua muistuttaa, ettei pääse totuus unohtumaan.


Nyt mä menen mahan viereen pötköttämään.

4 kommenttia:

  1. Tuollainen urheiluntäyteinen loma olisi kovasti omaakin mieleeni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan tämä ollut ihan mahtavaa ja mukavaa, vaikkakin aika raskasta välillä. Onneksi voi nukkua päikkäreitä hyvillä mielin kuitenkin aina kun tuntuu siltä. Mä en olekaan mikään rannalla makaaja joten tämä sopii mulle hyvin.
      Kerrankin on lomalta kotio tullessa painoa vähemmän ;)

      Poista
  2. Kylläpä hän näyttää hyvältä. Toivottavasti pääsen Fitness classiciin paikalle näkemään sut lavalla:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu :) Nythän pönötän siellä kahtena päivänä lavalla niin on helppo valita päivä ;) Toki ensin pitää olla siinä kunnossa että sinne lavalle päästetään.

      Poista