sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Lauantai 7.3

Aamulla aerobinen meinasi viedä voiton, mutta selvisin kuitenkin ja pienet päikkärit toi virtaa kummasti illan olkapää/ ojentaja jumppaan.
Muuten on ollut aika hyvä mieli, tuntuu että tankkauksen jälkeen kuntokin edennyt mukavasti, vaikka lihakset huutavat jälleen tyhjyyttään. Jos hyvin menee niin ensi viikolla tankkaillaan uudemman kerran. Ei tosin ihan niin reilusti kuin viimeksi, mutta sen verran, että taas pari päivää silmät pysyy auki.


Treeni kulki hyvin, illalla mua salilla vaivaa kylmyys ja tuntuu että saisi olla villasukat jalassa sillä lattia hohkaa kylmyyttä. Olenkin kokenut, että supersarjat toimii nyt hyvin ja saan edes minimaalisen hien pintaan ja treenitkin tuntuu treeneiltä. Jostain olen löytänyt uuden draivin treeneihin tuon sairastamisen jälkeen ja koitan ylittää itseni joka kerta salilla ja aamulla aerobista tehdessä. Tulee hyvä fiilis, kun voin salilta lähteä miettimättä, että olisinko voinut tehdä jotain paremmin.
Tänään olisi ollut tiimipäivä, mutta sairastamisesta johtuen ja väsymyksestä valitisin omat treenit niiden tilalle. Nyt ei tosiaan ole mahdollista jättää treenejä väliin tai hoitaa niitä puoli huolimattomasti väsyneenä myöhemmin illalla.

Uudet enkat, joten ylitin taas itseni.

Päivän aterioista parhaita on aamupala, joka on puuroa, marjoja, valkuaista ja Micro whey active proteiinia. Viimeksi ostin Peanut Butter suklaan, vanillan lisäksi ja sehän oli erinoimaista.
Toiseksi paras sapuska on iltapala ennen nukkumaan menoa.
Teen sellaisen jogurtti hässäkän  liivatteella Alpron Soya Jogurtista (no sugar), proteiinista. Sivuun marjoja ja kaupasta löytämääni vähähiilarista leipää.
Aiemmin naureskelin noille minihiilari leiville, mutta ei muuten naurata enää, dietti saa kyllä ihmeitä aikaan ja sitä soveltaa ruoista sellaisia, että saan mahdollisimman paljon, mahdollisimman vähällä.
Kasviksia menee todella paljon ja mä luulen, että sillä on osa syy myös siihen miksi nivelet voi hyvin tai siis paremmin. Sieniä, porkkanaa, kurkkua, salaattia, papuja, vihreitä papuja ja muita pakaste vihanneksia, sekä tuoreina. Kukkakaalista saa muussia ja fiksaamalla vaikka pizzapohjan tai kakkua.
Lihaa ei juurikaan mene, mutta kalaa enemmän kuin aikaisemmin. Ollemme ostetaneet kalaa pakasteena, pangasius filettä, joka kyllä hakkaa seitin ihan milloin vaan. Kaapista löytyy myös tofua, tonnikalaa, katkarapuja, mustekalarenkaita jne.
Niin ja sitten vielä ne leipomukset joita teen, saanpahan juuri sellaista mitä itse haluan ja mahtuu makroihin.
Parsakaalia ja kanaa en ole vähään aikaan syönyt, kun ei ole tehnyt mieli.



Pannukakkua!!



Voipapu Biona  160g
Vesi 300g
Psyllium 30g
Raejuusto, rasvaton 100g
Manteliaromi n. 1/2 tl.
Karppisokeria 50g
Lupiinijauhoa 15g

Ainekset blenderissä sekaisin ja lisää vesi osissa, ettei tule liikaa.
Kaada taikina uuninpellille ja levitä se joko kostein käsin tai nuolijalla pannukakuksi. 
160 astetta 30-40 min. Kunnes pannari saa hieman väriä pintaan. Jos liikaa paistaa, tuloksena saattaa olla jumppamatto.

100g/ 48 kaloria. Raakapaino.
P. 5.4g
H. 5.3g
R. 0.5g

Sunnuntai 8.3

Aamulla aerobisen kimppuun, ei se aamua enää ollut kun kello taisi olla jo puoli 11 kun aloitin. Aluksi tein AMT:llä 35 minuuttia ja sisälsin siihen 10 minuuttia vetoja jotka kesti 30 sekuntia. Sen jälkeen portaisiin loppuajaksi, enkä olisi kyllä jaksanut tehdä yhtään enempää kuin olisi ollut pakko. Keskisyke on tarkoitus pitää 115-125 välissä ja siinä ole hyvin onnistunutkin. 
Sen jälkeen venyttelyä ja alku meni lähinnä makailuksi venyttelypaikalla asennossa X.
Välillä koitan tehdä muitakin aerobisia ja nuo vedot tuo taas uutta ärsykettä kropalle, ettei nyt aina samaa tee, kroppa tottuu niin pian kaikenlaiseen, joten on hyvä vaihdella.
Crossaria mä en pysty tekemään ollenkaan, koska siinä tulee alaselkä kipeäksi jos vatkaa pitkän aikaa. Soutamista en ole vähään aikaan kokeillut, mutta ei se juuri houkutakaan, onneksi on vapaus valita.

Pää toimii, miten toimii. Tänään kaupassa seison tovin hyllyn edessä, enkä löytänyt tuotetta jota etsin, vaikka se oli suoraan silmien korkeudella..... (olivat varmaan siirtäneet sitä, heh)



Koitin nukkua päikkäreitä, mutta ei sekään oikein onnistunut. Päässä pyöri asennot, seuraava treeni, ruoka, uudet reseptit... Kaikki muu paitsi nukkuminen.  Vaakatasossa kuitenkin vietin, että vähän lepoa sain ennen takareisitreeniä.



Hyvin huilasinkin, sillä treeni meni juurikin sinne minne pitikin. Jälleen supereina tein, paitsi ensimmäisen liikkeen joka oli smithissä penkille nousua. Sehän vasta takareiteen ja pakaraan otti mukavasti. 





Huomennahan on lähes lepoa, aerobinen ja hieronta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti