perjantai 13. maaliskuuta 2015

Ma- pe Jumpat.

Maanantai 9.3

Lepopäivä, kävin tekemässä aerobisen kävellen ja hieronnassa. Muuten päivä meni rattoisasti kotona ja ruokaostoksia tehden. Mahtavaa kun aurinkokin paistelee ja lumi sulaa. Ostin kirjan saa nädä milloin saan se aloitettua, lukeminen on kyllä jäänyt vähän vähiin. Samalla reissulla päivitin hieman kisakoruja. Mä olenkin ajoissa näissä ns. turhissa valmisteluissa.


Tiistai 10.3
Aerobinen salilla osa portaissa ja osa AMT:llä.
Nahka alkaa olemaan aika tyhjä ja nyt muutaman päivän sisällä kunto on edennyt kivasti. Rasva kun kropasta vähenee, muutokset näkyy selvemmin ja ihan päivien sisällä saattaa kunto muuttua paljonkin.

Salilla rintaa ja hauista supereina. Treenissäkin lihakset näyttää yllättävän täysiltä ja suonia pukkaa välillä pintaa siellä täällä. Treenikin tuntuu hyvälle sekä mukavalle.
Rintaliike vapaalla tangolla eteen+ vinopenkki.
Ristikkäistalja+ tasapenkki käsipainoilla.
Hauis maaten+ hauis tangolla.
Hauis tangolla myötäotteella + ristikkäistaljassa.
Hauista käsipainoilla.

 Muuten olo on ollut ihan ok, ei niin kuoleman väsynyt, mutta välillä vilu vaivaa ja saattaa alkaa äsryttämään välillä pienet asiat, onneksi mieli on kuitenkin positiivinen, että ne menevät nopeasti ohitse. Aloitin kirjankin lukemisen.


Keskiviikko 11.3

En nukkunut kovinkaan hyvin, ja todella väsynyt olo. Imuroin kotona, voi olla että pari nurkkaan jäi imaisematta. Bodari viimeisteli imuroinnin, kun en enempään kyennyt. 

Kävin tekemässä porrastreenin aamulla salilla, välillä askel oli kevyt ja välillä aika tervaista askellusta. Venymistä ja rullaamista päälle. Välihuilit sohvalla, auringon paistaessa ulkona ja olo parani huomattavasti.


Etureidet salilla illalla ja hyvä treeni tulikin. Ihmettelen kyllä välillä miten pääse itseni ylittämään, vaikka olo ei olisi mitä parhain salille lähdettäessä. 
Hack+ prässi.
Reidenojennus+ istumaprässi.
Leukojenvetolaitteessa etureidelle pumppauksia.


Kyykkyä en tehnyt, sillä kaikki kyykkypaikat olivat varattuina. Olin suunnitellut etukyykkiväni, mutta ensikertaan sitten.

Taka Kyykyt teen yleensä etureisipäivänä ja jos haluan kohdistaa tuntuman etureidelle, mun on osattava kuulostella ja tunnustella jalkojani. Eli tällöin en mene ass to the grass meiningillä. Kyykyt on "vajaita" koska hanurini ei hivo lattiaa.
Olen oppinut tuntemaan jalkani niin, että kun takareisi ja pakata tulevat töihin on lähdettävä ylöspäin.
Tuntuman saan pidettyä etureidellä myös niin, että en nouse aivan ylös asti pysähtyäkseni (ellei kyse ole aivan viimeisistä toistoista) vaan liike olisi jatkuvaa, jolloin paine pysyy etureidellä jatkuvasti.

Etukyykyssä, painoja on huomattavasti vähemmän, mutta tavoite on sama, siinä tosin menen ehkä hiukan syvemmälle, kuin taka kyykyssä, johtuen tangon sijannista.
Ja kyllä yleensä mulla on etureidet, eikä persaus kipeänä näiden treenien jälkeen, joten voisin olettaa että body kyykkyni menee juurikin sinne minne sen on tarkoituskin.

Painojen määrä kyykyssä vaihtelee, mutta usein menen kuitenkin sinne 100kg + puolelle.
En todellakaan rykäisen heti tuota painoa tankoon vaan saatan tehdä 8- 10 sarjaa yhteensä kyykkyjä ja nostan painon hiljalleen sinne mikä tuntuu päivän maksimilta. Toistoista riippuen tangossa voi olla 60 kg-120kg
En siis välitä paljonko painoa on, ainoa asia mikä merkitsee on se miten saan lihakset väsyneeksi. 
Mutta onhan se kiva olla kuitenkin keskivertoa vahvempi, mutta se ei todellakaan ole tärkeintä.
Kyykkääminen on sellainen asia josta ollaan montaa eri mieltä, toisten mielestä on vain yksi tapa kyykätä ja kuulemma isot pojat kyykkää aina syvältä. Voimannosto ja tällainen pikkuinen bodaaminen on kuitenkin eri laji. Jokainen tekee sen mukaan mikä itsestä tuntuu parhaalta.


Torstai 12.3

Lepopäivä.

Aamu alkoi puurolla ja siitä sitten autoon ja krokkarit mukaan ja harjoittelemaan poseerausta ja T- kävelyä. Rinta on jumissa edelleen vaikka ahkerasti venyttelenkin, se vaikuttaa myös poseeraamiseen ja asentojen helppouteen. Lisää venyttelyä yläkropalle ja vartalonkiertoja kepeillä.
 Nyt tuntuu että kisa on lähempänä ja H-hetkeen ei tosiaan ole kuin reilu 5 viikkoa aikaa ja sekin aika menee todella nopeasti. Joten nyt on poltettava rasvaa kaikin mahdollisin keinoin. Supersarjat treeneissä on siitä hyviä, että kun ei ehkä voimaa ole paljon käytettävissä, pienemmillä painoilla saa tosi hyvän tuntuman ja lihakset tulevat kipeiksi treenin jälkeen.

Perjantai 13.3

Hiilaria koneeseen. Ei mitään kauheita määriä, mutta sen verran, että vartin päästä ei ole nälkä. Koitan kuitenkin välttää pieniä annoksia ja koostaa ateriat että menesi kauemmin kuin 5 minuuttia syödessä ja saman verran kun yritän nuolla lautaselta kaiken mahdollisen.
Jos dietillä ei nuole lautasta, on ruokaa liikaa ;)

Aerobinen salilla, mulla oli ihan varmasti purkkaa tennarin pohjassa, siltä se ainakin tuntui.
Oisin voinut vannoa kotona, etten saa kyllä salilla hikeä tänään aikaiseksi, mutta olin väärässa (taas)
Vaatteet oli märät treenin jälkeen. Illalla sitten eri juttu, ei niin hiki tulekaan, mutta ei onneksi toppavaatteissa tarvitse treenata.
Vielä en ole miettinyt liikkeitä valmiiksi, mutta supereilla mennään luultavammin.


Huomisesta tulee hieman muutoksia dietiin ja vähennetään hieman hiilareista ja lisätään proteiinia ja rasvaa hetkeksi aikaa. Saattaa olla että silmäni pyörivät kuin hedelmäpeli pari ensimmäistä päivää.

Näitä ei siis vähään aikaan :(




1 kokonaisen  ison sitruunan mehu puristettuna.
1/2 sitruunan raastettu kuori. (Pese sitruuna kuumassa vedessä)
30g Lupiinijauhoa. Foodin.
n. 50g Karppisokeria tai muuta makeutusta maun mukaan.
1  iso valkuainen (39g)
30g Kaurahiutaleita. (Tai tattarihiutaleita)
Alpro, no sugar, jogurtti 100g
120g vettä.
Leivinjauhoa 1 tl
Vanilla maustetta maun mukaan,
Pinnalle ohuita sitruunan siivuja.

Kuivat aineet sekaisin keskenään ja lisää valkuainen, sekä vesi osissa. Sekoita käsin tai vatkaimella.
Kaadan seos kakkuvuokaan 20cm.
Laita uuniin 160 asteeseen ja paista 30-40 minuuttia. Kakku ei tummu pinnalta kovinkaan paljon paistuessaan, kokeile puutikulla n 25 minuutin jälkeen.

Parasta seuraavana päivän, jolloin sitruunan maku korostuu.

Tähän kakkuun voisi tehdä myös päällisen Alpron jogurtilla, sitruunanmehulla ja liivatteella.


Koko kakussa 289 kaloria.
P. 27g
H. 25g
R. 8.6g








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti