sunnuntai 22. maaliskuuta 2015

Viikonlopun treenit ja ajatuksia. Pe 20.3- Su 22.3.

Perjantai 20.3

Lepopäivä, nämä on kyllä todellakin lainausmerkeissä. Kävin siis tekemässä 40 min aerobisen, kaupassa ja kävelyllä. Olo on ollut huomattavasti parempi tänään, liekö kroppa tottunut jo hiilihydraattien vähyyteen.

Hankin compressio sukat, kun mulla on lähes aina varpaat jäässä. On mulla tietty säärystiminäkin nämä samat, mutta en koskaan käytä niitä, ne jotenkin ahdistaa hirveästi.
Infra saunaankin piti mennä, mutta unohdin pyyhkeet ja muut härpäkkeet kotio, perus-settiä siis.

Kihartelin mun tukkaa, kun mietin että olisiko loivat kikkurat lavalla parempi, vai suorana? En tiedä, sekin selviää varmasti tässä 4 viikon aikana.


Tein myös edellisestä kakkuohjeesta tällaisia "keksejä" Ne voi vaikka halkaista auki ja täyttää marjoilla, rahkalla, mitä vaan keksit. Ohje on muuten sama, mutta korvasin osan herneproteiinista 15g, vähärasvaisella mantelijauholla 20g. Mantelijauho antaa enemmän purutuntumaa. Raastoin sekaan myös yhden kokonaisen sitruunankuoren. Yhteen "keksiin" tuli aina kaksi ruokalusikallista tavaraa pellille ja paistoin 15 min. 160 asteessa, niin että pinta hieman ruskistuu. Keksejä tuli 13 kpl.

Yksi keksi
30 kaloria.
P. 3.9g
H. 1,5g
R. 6.9g


Lauantai  21.3

Nukuin pitkään, jopa klo 09. Ihan pöppörössä raahauduin alas portaita keittiöön, kahvit tulille ja sieniä paistamaan. Mun vatsalihakset on kipeät, sattuu nauraessa, yskiessä tai nojatessa keittiöntasoon. Hyvä puoli on että mua naurattaa, ei siis ole kauhean kurjaa koko ajan ;)
Vaikka nukuin pitkään ja paljon silti on hieman väsyttänyt tänään.
Aamuhumpalla mä taistelin portaissa koko tunnin. 

Tässä on ollut sellainen "koe" menossa, että yhtenä päivänä enemmän suolaa ja toisena mahdollisimman vähän suolaa ja kolmantenä vähän suolaa. Katsotaan miten se vaikuttaa kuntoon. Enemmän suolaa vaikuttaa ainakin paineisempaan kroppaan ja ehkä vähän virkeämpi olo. Ei ollenkaan lisättyä suolaa aiheutti ainakin päänsärkyä. Hikoilin aamulla niin paljon, että suolatkin tulee pihalle. Toki suolan ja veden runsas määrä aiheuttaa hieman turvottelua ja nesteen kertymistä, mutta yllättävän vähän kuitenkin.
Treeneissä huomasin suolan vähyyden, ainakin väsymyksenä ja ei tarvinnut samoja painoja laitella kuin viime käsitreenissä, mutta olemus oli "urheilullisempi" Tuntumassa tosin ei ollut mitään vikaa ja väsyneet on treenatut paikat.
Nyt kun jalat jäi toistaiseksi pois treenasin tänään hauista ja ojentajaa.


Multa on kyselty kuntokuvia, mutta jotenkin en halua riisua itseäni alkkarisilleen ja ottaa paria fotoa ja tunkea niitä internetin ihmeelliseen maailmaa. Joten ainakin toistaiseksi joudutte tyytymään treenikuviin ja pukkarissa otettuihin sumuisiin kuviin. Kunnon näkee sitten Kultsalla ja sitä voi tiirailla kahtena päivänä peräkkäin :)


Toinen vaihtoehto on tulla salille katsomaan, kun treenaan, popparit mukaan ja siihen stairmasterin viereen aamulla istumaan tai illalla sitten kiertelemällä perässä salilla, toisen treenin aikana.
En usko, että kuvaamattomuus johtuu siitä, ettenkö ehtisi kuntoon, sillähän saisi lisää klikkauksia blogiin, kun pari pakarakuvaa laittaisi ilmoille. En kuitenkaan usko, että mun tarvii persausta tai vatsapalikoita kauheasti esitellä saadakseni uskottavuutta. Jos ei halua tai tunnu siltä, ei ole pakko. En halua tehdä sitä vasten tahtoani. Voihan se olla että mieli muuttuu ja seuraavat 4 viikkooa eetteriin tulee pelkkää persettä ja mahaa.... Pelkällä persauksella tai sikspäkillä kun ei kisata, pitää olla kokonaisuus kasassa. Niin ja se kokonaisuus ei näy trikoissa ja treenipaidassa. Rasva palaa eri tavalla eri paikoista. Toisilla kiristyy yläkerta ensin, toisilla maha ja mulla se lähtee tasaisesti joka puolelta. Ei oikeastaan mikään kohta ole edellä toista (paitsi naama) ja jaloistakin on lähtenyt laardia kivasti pois.




Sunnuntai 21.3

On ollut hauska huomata miten ihmiset ympärilläni reagoi tähän diettiini. Nyt kun aamulla olen ominut stairmasterin itselleni, jos se vain on vapaana. Ihmiset kysyvät, että haluanko tulla siihen tekemään :)  jos ovat siinä itse kiipeämässä, no haluanhan mä, mutta sitten kun olet oman treenisi tehnyt. Ei mulla ole tarvetta päästä heti siihen kiipeämään. 
Toinen on se, että saan anteeksi jos kävelen ohi, enkä huomaa :) Välillä olen ajatuksissani (kauniisti sanottuna eli pihalla oikeasti)  että käppäilen vain ohitse. 
Paljon olen saanut tsemppiä ja vähemmän on tullut niitä "tyhmiä" kysymyksiä, joihin mulla palaisi hermo. Näillä tarkoitan ihmisiä, joiden kanssa en ole tekemisissä tulee kyselemään paljonko painan, paljon pitää tiputtaa, onko nälkä,  paljon rasva %, nythän sä syöt vaan tonnikalaa ja raejuustoa tyyppisiä kysymyksiä. Ei mulla oikeasti pala hermo. Tosin tuskin kukaan pahaa tarkoittaa ja ovat vain uteliaita, olen vain herkässä tilassa, mutta sehän ei oo kenenkään syy, kuin omani. Hirveästi en ole juttutuulella jos teen kovaa tahtia aerobista, kuten:
 - Ai sä meet vain joka toiselle portaalle... Joo näin pääsen helpommalla.
Just saan henkeä vedettyä sen verran, että pystyn suoriutumaan, ei siinä pysty kahta (saatika kolmea) asiaa tekemään samaan aikaan.  Kaksi asiaa on: Askeltaa ja hengittää, kolmas olisi sitten jutella.


Tänään on sitten vähän suolaa päivä ruokailuissa ja vielä kaksi päivää ennen tankkausta tai sitten sitä ei ole, saan tietää kaikki aina päivän varoituksella. Nyt pyyhin sen puuron kuvan mielestäni ja painelen silmät sumussa siihen asti. 


Aamulla tunnin portaat ja
illalla olkapäitä ja epäkkäitä.

Nyt jako on hieman erilainen, kun jalat jäi pois.
Hauis/ ojentaja/ vatsat
Olkapää/ epäkkäät/ vatsat
Selkä/ Epäkkäät/ vatsat
Rinta/hauis/vatsat
Punttitreenejä tulee 5 viikossa. Eikä ne ole välttämättä tuossa järjestyksessä.



Sellaista tällä kertaa, huomenna lepoa, hierontaa ainakin.

Mukavaa tulevaa viikkoa.
























Ei kommentteja:

Lähetä kommentti