sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Viikonlopun treenit.



Perjantai  13.3 treeni oli hyvä treeni, vaikkakin se pumppi jäi uupumaan ja se tunne että joku olisi pesismailalla viimeistellyt selän. Huomenna on sitten odotettavissa parempaa tuntumaan olkapäihin ja ojentajiin. Hyvin olen syönyt koko päivän ja tehnyt parempia valintoja kuin viimeksi. Tällä tarkoitan, että valitsin safkat niin että saan syädä enemmän ja isompia annoksia, eikä nälkä kurninut heti. Monesti kun riisiä ja leipää vetelee niin sehän lähtee heti suoleen vatsasta ja pian on nälkä.


Lauantai 14.3

Hieman erilainen "puuro" tänään aamupalaksi. Lautasellinen herkkusieniä, jauhelihaa ja kananmunaa.
Jospa vähän ketsuppia olisin saanut seuraksia :) Kahvikaan ei oikein maistu, sillä kyllähän se kylkeen pitää vähän jotain pullaa muistuttavaa saada? Vähän yli kilon nousi paino eilisestä syömisestä. Join todella paljon, että saisin hiilaria ajettua sinne lihakseen ja tietenkin hiilihydraatti sitoo itseensä nestettä, kun sitä antaumuksella koko päivän söin. Koskaan ei ole mulle kyllä käynyt niin, että paino olisi tankkauksen jälkeen alempi. Joskus se on noussyt vain pari sataa grammaa ja joskus montakin kiloa.
Pirteä olo ei kyllä ollut aamulla herätessä, mutta kyllä koneet käynnistyi hiljalleen.


Aamulla hikeä haettiin salilta portaista.  Tunnin hurauttelin menemään ja 20 minuuttia tein vetoja. Ensin 30 minuuttia normaalisti ja sitten pökköä pesään. Saa nähdä milloin mä putoan selälleni portaista. Tällä dietillä en ole vielä kertaakaan keitellyt kahvia pöydälle tai jättänyt yhtään koiraa ulos kotiin tullessa, hyvin menee siis...
Portaita temmeltäessäni tässä nyt muutaman viikon ( Ei muista enää kauan tätä aerobista olen vedellyt) Eron olen huomannut, viime diettiin verrattuna alakerran osastolla, eli jaloissa ja takapuolessa. Ennen dietillä jossain vaiheessa hanuri alkaa roikkumaan ja se on sellainen tyhjä pussi. Nyt tilanne ei ole samanlainen ja peffa on ehkä aavistuksen pyöreämpi kuin aikaisemmin dietillä (persekuvaa ei siltikään tule)


Nyt toki luulen, että seuraavan viikon aikana se saattaa alkaa" säkittämään", koska hiilihydraatit ovat vähissä ja lihaspaineet katoavat. 
Crossarissa ei jalkoja käytetä samaan tapaan kuin portaissa, juoksumatosta puhumattakaan, vaikka sen kuinka laittaisi ylämäki asentoon. Kävellen saa persausta puristaa ihan tosissaan, että sinne saa polttavaa tunnetta aikaisin. Portaissa ei tarvitse edes "yrittää". 



Iltatreeni olkapäät ja ojentajat.
Vähän oli paineita (lihaksissa) treenissä, ettei nyt ihan sileetä ollut kuitenkaan. Vähän oli porukkaa salilla ja sain jopa minimaalisen hien aikaan. Kaikki jälleen supereina ja oli kyllä niin superisti väsyneet paikat sen jälkeen, kukakohan pesisi mun tukan? Juuri ja juuri pystyy otsaa raapimaan.
Tänään oon syönyt lohta, reilusti, se on niin ihanaa. Ei tää nyt niin karmeeta oo ainakaan vielä, eikä kuivaa. Isosta kulhosta syön, lusikalla. Tiedättekö mikä on hyvä väline jos kieli ei yltä lautasen pohjille tai reunoille??KUVA ALLA Pitää tosin olla sellainen vähän pienempi, koska isommalla saattaa mennä huti ja poskille, sehän ei oo kiva juttu ollenkaan.

Nuolija, diettiläisen paras kaveri!!!

Sitten mä hokasin, että voin syödä suklaata!!! Kookosöljyä, siihen vähän Cocovin raakakaakaojauhetta ja makeutusainetta. Jääkaappiin ja tadaa, siitä sitten rasvaa naamariin hyvällä omallatunnolla. Ei kannata tehdä suurta määrää, ajatuksena että syön sitten loput huomenna. Huomenna niitä ei enää ole. Pikku satsi tulee äkkiä, joko pakkasessa tai jääkaapissa.








Sunnuntai 15.3

Varsinainen gurmee aamupala taas, ei se pahaa ollut, enkä aio valittaa, että puuroa on ikävä, sillä ehdin kyllä puuroa syömään saletisti tämän elämän aikana.
Lettuja tosin ajattelin tehdä, niihin tulee  hiilareita  melkein nollat!!!




Jos käytät muuta proteiinijauhetta kuin käyttämääni, veden määrää tulee vähentää. Herneproteiini turpoaa enemmän. Makuna oli vanilla, mutta kannattaa lisätä makeutusta jos käyttää maustamatonta, sekä vanilla maustetta tai pähkinä esanssia. Maustetut steviatipat ratkaisisi koko ongelman ;)






Aerobiseen hain vaihtelua ja alkulämmön jälkeen tein 5 minuuttia ja sitten lisäsin vauhtia, näin aina 30 minuuttiin asti. Palasin takaisin hitaampaan vauhtiin ja sama uudelleen. Hiki tuli ja lippalakin imukyky tuli täyteen ja se piti viskata viimeisen 10 minuutin aikana veke ja pyyhkiä perinteisesti paitaan.

Illalla viimeinen takareisijumppa ja etureidet olisi vielä ohjelmassa, ennen jalkojen treenitaukoa. Kivasti meni perille. Taas supersarjoja kaikki muut paitsi tuo ensimmäinen liike (kuva)
Olin jo vähän 4 weeks uot fiiliksissä, mutta sitten mulle kerrottiin, että olisi viisi viikkoa kisaan... No periaatteessa neljä diettiviikkoa ja se yksi on sitten kisaviikko.
Samapa tuo mulle, kunhan olen oikeaan aikaan ja valmiina Kultsalla, enkä viikon myöhässä.

Iloista viikkoa tasapuolisesti.











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti