lauantai 6. kesäkuuta 2015

Kevyttä jumppaa.



Kevyitä treenejä olkapäille perjantaina. Pieniä painoja, paljon toistoja, sekä vajaita sarjoja.
Hyvää teki tuollainen jumppaaminenkin, vähän saa liikettä ja verta lihaksiin.

Tänään  kevyttä takareisi/pakara jumppaa. Jaloille on vaikea ottaa kevyesti, kun rautaa tekisi mieli lapata kyytiin enemmän. Sitä kun treenaa mielummin verenmaku suussa, kuin hipsutellen.
Kevyt jumppa onnistuikin mukavasti, kun päätin tehdä kaikkia "tyttöjen" vimputuksia. Yhden nuoren herran kanssa tehtiin kimpassa supersquattia ja mä vähän jeesasin häntä viimeisissä toistoissa, että saa kunnolla jaloista mehut irti.




En treenaa minkään virallisen  ohjelman mukaan, jota tekisin orjallisesti. Liikkeitä ei ole päätetty etukäteen, ainoastaa treenattavat lihakset. Olen lähes aina tehnyt omat ohjelmani, poikkeuksena 2009 kun silloinen valmentaja antoi ohjelman käteen jota noudattelin. Teen mielummin ohjelman itse, koska ei voi aina tietää mikä paikka on rikki ja se rajoittaa harjoittelua paljonkin. Muuten mä kyllä suhteellise kiltisti noudattelen ohjeita ja muuntelen treeniä käskyjen mukaan.


Valitsen liikkeet fiiliksen mukaan tai mitä mahtaa olla vapaana. Saatan suunnitella vähän etukäteen mitä voisin ottaa, mutta välillä suunnitelmat vaihtuvat lennossa. Suosikkeja tulee ja menee. Tällä hetkellä takareisille suosikkini on kyllä supersquatissa tehty liike, josta kuvaa täälläkin on ollut monesti.
Etureisille kyykky on paras liike, mutta aina sitä ei pysty tekemään ja etureisitreeneissä joutuu useinkin soveltamaan kaikenlaista.
Selälle taas seisten tehty ylätalja, kun siinä ei pääse huijaamaan muulla kropalla, eikä painojen määrä ole niin tärkeää, vaan tuntuma.
Rinnalle tykkäsin yhdessä vaiheessa tehdä penkkiä, mutta nyt se on jäänyt lähinnä sellaiselle nitkuttelu tasolle, kun ei mitään ennätyksiä pääse tekemään. Tuntumapenkkiä siis oon tehnyt :D
Käsille en oikeastaan tykkää tehdä yhtään mitään ;) Teen niitä kuitenkin, ettei ihan surkastu pois.

Paljon nousee penkistä? En tosiaan tiedä, mutta tuskin paljoakaan.
Entäs kyykky? No sekin on vähän niin ja näin, kun tekee pidempää sarjaa eikä ykkösiä.
Mave? En edes muista, milloin olisin tehnyt sitä viimeksi. Nyt se tavallaan "kiellettiin", kuten kulmasoutukin tangolla. Ollaan koitettu muokata selkää muilla liikkeillä, sen puutteiden mukaan.


Olkapäille pystypunnerrus oli mun ehdoton suosikki, mutta olkapäät tuntuu ottavan treeniä paremmin tuohon etuosaan, sen tekemistä vähennettiin tai sitten teen sen viimeisenä liikkeenä. Monesti aloita olkien tekemiset takaolkapäistä ja ne onkin tulleet jo kivasti esiin sieltä.

Huomenna alla olevassa kuvassa oleva meininki treenien suhteen, tosin aamulla mennään Minnan kanssa mäkeen. Perjantainahan me käytiin Minnalle tekemässä vähän yläkroppaa.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti