lauantai 20. kesäkuuta 2015

Kun maltti ei ole valttia ja kaikki pitäisi saada heti, mielummin jo eilen.



Taas ollaan vietetty aikaa internetin syövereissä ja rullailtu ylös-alas kiinteäpakaraisten ja pyöreäolkaisten treenaavien naisten kuvia ja blogeja. Mä haluan myös tuollaiset muskelit!!!

Mennään salille jumppailemaan ja aloitetaan uusi kiinteämpi elämä ja tulokset pitää ehdottomasti näkyä jo seuraavalla viikolla.
Astutaan salinovesta sisään ja ainoat tutut asiat siellä on aerobiset laitteet. Ensin ne kierretään kaikki läpi, samalla tiiraillaan salin puolelle ja katsotaan millaista tarjontaa siellä on. Sekä mitä ne muut siellä oikein hommailee. Kun 45 minuuttia  on ensin soudettu, fillaroitu ja crossailtu astutaan alas ja uskallaudutaan ehkä johonkin laitteeseen. Ylätaljahan on "helppo" laite ja aloitetaan siitä, kivasti polttelee käsissä, että menee varmasti tämä "hauisliike" hyvin perille.... Loitonnukset on myös turvallinen, joten siihen vaan seuraavaksi. Instgramissa näit jonkun muhkea pakaraisen daamin sitä tekemässä.

Pari viikkoa on käyty ja tuloksia ei tule lukuisista facebook päivityksistä huolimatta?? Toiset lopettaa tähän ja jotkut ottavat yhteyttä Personal Traineriin. Monien mutkien kautta päästään itse asiaan ja treenaamaan kimpassa ja katsomaan sitä ohjelmaa, millaisella kannattaisi jatkaa.
Ihan hirveä treeni, sattuu joka paikkaan ja tulee vähän paha olokin siinä treenatessa, sekä lihakset tulee ihan älyttömän kipeäksi eikä pöntölle meinaa taipua sitten millään viikkoon. Tätätkö se sitten on? Pitääkö joka kerta niin kauhean kovaa treenata? Tulenko aina näin kipeäksi? Eikö niitä lihaksia saa helpommalla?




Kuukausi on mennyt ja salilla on käyty kolmesti viikossa. Kuukaudessa on 4 viikkoa ja salikertoja tulee 12. Miksi ne lihakset ei vielä näy missään?

PT varmasti koittaa tyrkyttää ruokavaliota myös, mutta kyllähän sä syöt. Et mitään parsakaalia ja kanaa aio kuitenkaan syödä, kyllä elämästä pitää nauttia. Missä se pizzataxin numero on.

Alat pikkuhiljaa luopumaan sun tavoitteesta ja salilla käy pari naista, jotka nostelee hillittömiä rautoja, mietit että montakohan viikkoa vielä menee että pääset samoihin tuloksiin? En mä koskaan jaksa treenaa noin kovaa tai ikinä näytä tuolle. Oispa kiva olla vahva, mutta mä nitkuttelen näillä pienillä painoilla, ei mun lihakset ikinä kasva mihinkään, mun fitnesspeppu on aina vaan lättänä, Freddyistä huolimatta. Teet lisää aerobista, koska sulla on lihava olo jatkuvasti...



Meillä on paha tapa verrata itseämme toisiin ihmisiin ja unohtaa se, että lihas kasvaa todella hitaasti ja tuloksia tulee vuosien treenaamisella. Pari kuukautta salitreeniä on pisara meressä ja siinä pääsee vasta hieman jyvälle siitä mitä siellä kuuluu tehdä.
Jos joku nostaa enemmän rautaa kuin sinä, mitä sillä on loppujen lopuksi väliä? Kaikki treenaa omalla tyylillään ja treenejä on niin monenlaisia. Usein iso bodari tekee pienillä painoilla ja pienet pojat siinä vieressä koittaa lykkiä kaikkia salin painoja kerralla, ollaan paljon vahvempia kuin tuo iso mies :)

Jostain se treenaaminen pitää aloittaa ja ei pidä lannistua jos kehitys on hidasta, sillä ei sitä voi millään muulla nopeuttaa, kuin jatkamalla treenaamista. Tekemisen pitää myös olla mielekästä, mitään ei kannata väkisin tehdä, vaikka lihaksikkaan kurvikkaat kissat olisivatkin muotia.













1 kommentti: