tiistai 24. toukokuuta 2016

Viikko 20 treenit

Viime viikolla treenejä on saatu kivasti sisään sekä muutama uinti myös.

Kun aloitin uimaan olin aivan poikki 30 minuutin jälkeen ja matkaa oli kertynyt 700 metriä.
Nyt uin jo tunnin kerrallaan ja altaassa voisi olla pidempääkin. Tekniikkahan minulla on mitä luultavammin ei sinne päinkään, mutta olen pysynyt pinnalla, enkä ole niellyt ihan kauheasti vettä sekä suhteellisen paljon saanut nopeutta lisää verrattuna aloitukseen.
Tosin luulisin että tekniikkaa korjaamalla saisin vielä lisää vauhtia.  Eikö mitään voi tehdä rennosti vaan pitääkö aina mennä kehitys mielessä?? No ei voi näköjään rennosti ottaa yhtään mitään.
Jos altaassa on joku muu samalla radalla kyllä pitää uida kiinni ja ohittaa jos on mahdollista. Jos siellä on taas joku nopeampi, täytyy uida ettei saisi ihan niin nopeasti minua kiinni :D

Saakelin kilpailuvietti!!! Tosin tuskin olen ainoa jolle tulee samanlainen fiilis? Uimahallin saunassa pitää sitten heittää löylyä, että mummot tippuu lauteilta (vitsi vitsi)



Jalkatreenit onkin ainoat treenit, joissa pitää säästellä painoista. Tosin tämä oli nyt vasta ensimmäinen ns. normaali viikko treeneissä, joten varmasti myös voimat tulevat takaisin (toivoahan saa). Siltikään ei ole aikomus (liian) suurilla painoilla jalkoja tehdä, koska polvet tuppaa olemaan muussia treenien jälkeen. Onneksi se menee usein seuraavaan päivään pois.

Ylähuulihiki :D

Rintatreenissä painot olivat myös todella raskaita ja minulla onkin sellainen viharakkaus suhde penkkaamiseen. Se on ihan kamalaa ja todella siistiä yhtä aikaa. Siinä olisi kiva aina saada enemmän painoa tai enemmän toistoja tehtyä, mutta eihän se ole aina mahdollista. Tosin kipeäksi on paikat tulleet joka kerta treenien jälkeen, on se ainakin rintalihakseen mennyt, sitten kasvaako se onkin toinen juttu. Ainakin jos pysyis samoissa olisi kiva juttu, kotona maatessa se ei ainakaan kehity tai kotijumpalla.



Pitkästä aikaa prässiä.




Treenit siis sujuu kohtuullisen hyvin ja tuo uiminen tuo kivaa lisää siihen, vaikka aluksi sitä kovasti inhosinkin. Varsinkin se että altaassa leijuu kaikenlaista ällöttävää ja vesihän on pirun kylmää. 
Aika monta kertaa se vaatikin siellä käyntiä, että sitä tuli mukavaa. Ei siis kannata heti luovuttaa jos jokin uusi asia ei tunnu ihan omalta jutulta, vaan käydä silti kokeilemassa useampaan kertaan ja kun se alkaa jonkun verran jo sujumaan siitä voikin tulla mukavaa. 
Tilasin kuulokkeet uintia varten sillä varsinkin viikonloppuisin hallilla voi olla aika mahtava meteli, johtuen muiden rakkauden hedelmistä, jotka kirkuvat hallissa. Ei siinä mitään jos niitä on vain muutama, mutta kun niitä on reilusti toistakymmentä ja lasten allas on ääriään myöten survottu täyteen siinä pitäisi olla kuulosuojaimet päässä. Kuulokkeet ei ole saapuneet vielä, mutta ensi viikolla varmasti saan ne jo käyttöön.  Toki niitä voi käyttää muuallakin kuin altaassa :)

Hiljaa hyvä tulee.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti