perjantai 5. elokuuta 2016

Kevyen viikon jälkimainingit.

Kevyen viikon jälkeisissä treeneissä olen taas löytänyt itseltäni tuntumaa, joka meinasi olla hieman hukassa. Se on se fiilis vaikka kuinka lisää tai vähentää painoja ei se treeni oikein meinaa mennä kohteeseen, tai menee se mitä luultavammin, mutta se ei vaan tunnu siltä, sillä kroppa on ylirastittuneessa tilassa. Kun sille antaa mahdollisuuden levätä ja lihashuoltoa päälle niin avot, johan alkaa treenaaminen olemaan taas eri sfääreissä.



Silloin kun mulla on vapaata (ei siis töitä tai vähemmän töitä) niin olen käynyt kahdesti päivässä treenaamassa mahdollisuuksien mukaan. Olen joko jakanut treenin kahteen osaan esim. Tiistaina on takateisi ja rinta treeni, teen takareidet päivällä ja rinnan illalla. Tai vaihtoehtoisesti kovemman treenin aamulla ja pumppailevan treenin ilalla. 
Jos teen kaksi treeniä niin teen sen 100 toistoa prässiä ensimmäisessä treenissä.



Kannattaa kiinnittää huomiota omaan jaksamiseen salilla(ja muualla), jos sinne meno alkaa tuntumaan vastenmieliseltä tai ettei juurikaan mitään jaksa nostella ja pienetkin painot tuntuvat raskailla, olisi luultavasti aika pitää lepoa salilta tai kevyempi treeniviikko. Levon/ keventelyn pituus riippuu ihan siitä kuinka väsynyt olet ja miten kroppasi/ mielesti alkaa palautumaan.
Kun ei se aina vaan voi olla NIIIIIIN IHANAA, vaikka jotkut kisaavat ihmiset jaksavat hehkuttaa että olipa IHANA aamuarobinen :) pusipusihalihali. Kyllä se mono alkaa monesti painamaan jossain vaiheessa vaikka ei millään kisadietillä olisikaan.


Salille mennessä en useinkaan ole tarkkaan miettinyt mitä siellä tekisin, koska varsinkin illalla siellä on enemmän ihmisiä ja suunnitelmat menee useinkin uusiksi.
Eilen sitten illalla oli aika paljon porukkaa ja kaikki alataljaa muistuttavat laitteet olivat varattuina. Joissakin harjoiteltiin ihan tosissaan ja joissakin sitten oltiin enemmän kiinnostuneita omasta puhelimesta kuin treenaamisesta.
Varsinkin ruuhka-aikaan joskus joutuu jakamaan jonkun kanssa saman paikan missä harjoittelee, ihan on kuulkaas varsin ystävällistä varsinkin jos keskittyy enemmän siihen muuhun toimintaan.
Siinä  oli sitten eräs chätti menossa yhdessä laitteessa ja kysäisin tältä nuorelta herralta että meneekö mahdollisesti vielä kauan? Vastaus oli: Joku viis minaa, onko sulla kiire.... (SIIS ONKO SULLA KIIRE!!! )
Ei oo kiire mutta voisin tehdä tuossa välissä jos sopii?
- Joo siis meinaaksäää tehä näillä samoilla painoilla...
- (herra mun perkele) No mä voin koittaa....

Nuorimies joutui sitten välillä näpyttelemään kännykkäänsä seisten, voi voi tais mennä ihan treenaamiseksi hänellä.  Sillä oli varmaan omasta mielestä kauhean isot painot siinä laitteessa, kysessä oli siis laite johon lisätään levypainoja. Eihän niitä voi toki siirrellä ollenkaan, ottaa pois tai lisätä välissä, tai no ei voi jos pitää kädet olla siinä kännykässä kiinni.





Onko sitä puhelinta pakko räpeltää kun treenaa?? Ilmeisesti on.


Kyllä mä vaan tykkään treenata aamulla tai aamupäivällä, ei tartte väistellä ketään tai pyydellä että saako tehdä välissä. Illalla teenkin usein sen kevyen ja pumppaavan treenin, koska silloin ei se vetelehtiminen häiritse (niin paljon)

Kaikki treenaa tyylillään ja ei se ole multa mitenkään pois, mutta ehkäpä kannattaa katsoa ympärilleen välillä mitä siellä tapahtuu eikä uppoutua siihen luuriin.












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti