keskiviikko 19. lokakuuta 2016

Reissu Vierumäelle ja treenikuulumisia.





Kuva Mariah Kari



6 viikkoa alataljan nykimistä ennen jokaista treeniä, saatiin viime viikolla päätökseen.
Tuloksena ainakin paremmin hermottuva selkä, joka tarkoittaa että saan tuntumaa paremmin. Tosin hyvin olen saanut tuntumaa selkään ennenkin, mutta nyt se napsahaa kyllä heti oikeaan osoitteeseen selkää treenatessa.
Itse suosin treeneissä rauhallisia liikkeitä jotka tehdään sillä lihaksella mitä on tarkoituskin harjoittaa, enkä useinkaan harrasta mitään repimishommia, sillä siinä tulee sitten hyvin usein koko vartaloliike.
Joku on sanonut ettei muka kehity jos ei ryskä isoilla painoilla, mutta kyllä sen "kehittymisen" valitettavasti näki SM-kisojen lavalla.  Vaikka tarkoituksena on tehdä raskailla painoilla treenejä niin pitäähän ne silti tehdä oikein ja harjoitettavalla lihaksella. Ettei hauiskäännöstä tule hyvää huomenta liikettä jos treeni tuntuu muualla kuin pitäisi, olis syytä tarkistaa A) Tekniikka B) painot. Painoja lisäämällä tuskin saat parempaa tuntumaa.


Hauiksesta puheenollen, tuo 100 toistoa tehdään seuraavat 6 viikkoa sille. Ei siinä mitään, mutta se vasta kamalaa onkin. Aloitin ensimmäisellä kerralla 4 kilon painolla ja sain vaihtaa jo 30 toiston jälkeen pienempään 3 kg enkä silläkään jaksanut nytkyttää kovin kauaa, kunnes jouduin vaihtamaan 2 kg painoon :) Toisella kerralla olin viisaampi ja aloitin 3 kilon painoilla. Tässäkin olisin toki saanut tehtyä sillä 4 kilon painolla, mutta väärillä lihaksilla.


Toinen asia mitä aion ottaa ja olenkin jo ottanut on se kehonhuolto, joka jää aina todella minimiin.
Mitäs sitten vaikka onkin vaivoja, kyllä sitä pystyy aina venyttelemään jollain tyylillä. Nyt olen jo ihan tällä viikolla huomannut edistystä treeneissä ja kehossa, kun olen tehnyt dynaamisia venytyksia ennen jokaista treeniä. Aikaa siihen menee 10 minuuttia siis vain KYMMENEN minuuttia.  Olat taipuu paremmin ja koko keho tuntuu heränneeltä ja siitä on hyvä aloittaa treeni.
Jonkun mitalin kyllä olen ansainnut taas tästäkin suorituksesta, kun siitä nyt vaan saisi pysyvän tavan, eikä käy niin kuten yleensä: Kun keho alkaa toimimaan ja venymään paremmin, lopetan!!!! Tai vähennän radikaalisti. Aina sama virsi, joka ikinen kerta...



Mutta nyt siihen tulee muutos ja kun kerran muutoksesta puhutaan niin saan hyvän syyn vaihtaa aihetta, nimittäin viime viikonloppuun. Viikonloppu vierähti siis Vierumäellä Kristan ja Henricon kanssa. Oli todella hieno viikonloppu ja Ihanat voittajat, enkä kehu heitä sen takia kun pitää kehua vaan he olivat aidosti innostuneita.  Saivat varmasti paljon hyviä vinkkejä jatkoja varten.





Delight #sharedelight kilpailun voittaja oli Krista ja hän on tehnyt todellisen muutoksen elämässään par vuotta sitten ja takana on yli 40 karistettua kiloa. Eikä pelkästään se että painoa on pudonnut x määrä vaan hän on oppinut todella paljon matkan varrella syömisestään. Tämä viikonloppu tuli varmasti tarpeeseen, sillä moni onjoskus kokenut omassa elämässään että laihtduttaminen on hieman jämätänyt paikalleen, eikä oikein tiedä miten edetä siitä pisteestä kohti sitä omaa tavoitetta.

Alfan #sharealfa kisan voitti Henrico, tuo pitkän huiskea kaveri, jolla ei treenimotivaatio lopu. Hän on urakoinut salilla jo jonkin aikaa ja saanutkin siellä hienoja tuloksia aikaan ja olikin mukava vastailla hänelle kysymyksiin, jotka koskivat treenaamista, tekniikoita ja ruokailua.

Meillä oli siis kaksi voittajaa ja heidän ihanat puolisot, jotka saivat osansa myös viikonlopun treeneissä ja info pläjäyksista.

Valmentajatkin ehtivät treenailla siellä aina taukojen lomassa, joten mikäs sen mukavampaa kuin että saa tehdä sitä mitä haluaa ja rakastaa.

Ei sillä etteikö iltaisin olisi alkanut hieman silmä painamaan, koska on tottunut menemään aikaisin nukkumaan ja etteikä se kropassa tuntuisi maanantaina, mutta kaikkeni olen antanut. Hyvät palauttavat ja pitkät unet omassa sängyssä auttoi asiaan ja maanantaina on taas normaali olo ja kohti uusia haasteita mennään.


Henrico, Linda, Meitsi, Tomi, Eveliina, Jukka ja Krista.

Mulle jäi käteen ainakin hirmuinen määrä motivaatioata ja sieltä se kehonhuollon tärkeyskin jäi mieleen. Ei siis riitä että pelkästään yksi asia olisi kunnossa treeneissä ja arjessa. Se pelkkä treenaaminen ei riitä vaan kaikki pitää olla balanssissa. Uni, syöminen, treenit, kehonhuolto sen duunin ja vapaa-ajan lisäksi.

Mites sulla? Onko homma balanssissa? 
Kannattaa muuten mennä I love me messuille viikonloppuna. Eveliinalla on ainakin vielä lippuja jaossa instagramissa, huomiseen saakka. 20.10.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti