tiistai 28. maaliskuuta 2017

Asiaa tisseistä.

Rintalihasten treenaaminen on monelle naiselle vastenmielistä hommaa. Usein kysyessäni oletko tehnyt mitä liikkeitä rinnalle, vastaus on en mitään.Kun jatkan kysymistä ja kysyn miksi, niin vastaus on että kun en osaa tai se on liian raskasta ja vaikeaa. Eikä sitä liikettä koeta hyödyllisenä ollenkaan, koska ei haluta isompia tissejä.

Jotkus myös luullaan että rintalihaksen treenaaminen vaikuttaisi jotenkin itse rinnan, eli tissin, eli rintakudoksen/rasvakudoksen terhakkuuteen. Näin asia ei kuitenkaan ole, jos rintasi muistuttaa ketunnokkia niin sellaisena ne pysyvätkin, vaikka kuinka harjoittaisit rintaasi salilla. Itse tissin muokkaaminen onkin mahdotonta treenillä ja terhakkaaksi ne saa ainoastaan implanteilla.

Alla olevasta kuvasta voitte itse tarkastaa missä rintalihakset sijaitsevat, niiden kasvaessa ei, rasvakudos, pahmytkudos tai rauhaset kasva minnekään.


Rintalihasta voi harjoittaa monella eri tavalla, mutta itse suosittelen tekemään niitä samoja liikeitä joita ne miehetkin siellä salilla tekee. Tasapenkki, vinopenkki ja taljaliikkeet. Penkin voi suorittaa aluksi vaikka käsipainoilla jos tuo tanko tuntuu liian raskaalle aloittaa. Usein naisilla onkin puutteita ylävartalon voimatasoissa ja mielummin treenataan jalkoja, kuin ylävartaloa.

Rintalihaksen treenaaminen kannattaa, sillä samalla kun punnerrat saat harjoitusta olkapäille, ojentajalihaksille (eli alleille) ja hauislihakselle. Jos olkapääsi ei millään kehity, koita lisätä rintalihaksen treenaamista ohjelmaasi, voin vaikka vannoa että saat harppauksen olkalihasten kehityksessä. Toki tämäkin treeni on oltava lihasta rasittavaa ja painojen sen mukaiset, että joudut tekemään töitä sen nostamiseen, pois mukavuusalueelta!!!!
Usein penkkipunnerruksessa, oli se sitten tangolla tai käsipainoilla, pystyy nostamaan suurempaa kuormaa kuin jos tekisit esimerkiksi olkapäille pystypunnerrusta. Näin ollen saat uutta ärsykettä olkalihaksillesi.


Rintalihaksen kasvaessa, saat enemmän ryhdikkyyttä olemukseen ja alat ehkä jopa näyttämäänkin siltä että olet käynyt salilla, eikä sitä tarvitse arvailla. Kuitenkin kannattaa muistaa ettei se lihaskasvu tapahdu yhdessä yössä, kuukaudessa van se vaatii satoja jopa tuhansia toistoja ja monia monia kertoja salilla. Salilla ei kotona, sillä kotijumppa voi auttaa sinut alkuun, mutta myöhemmässä vaiheessa tarvtiset enemmän painoja harjoitteluusi, jos tavoitteena on lihaskavsu, joka tarkoittaa sitä että kehosi muokkaantuu löysästä vähemmän löysäksi. (en suostu käyttämään sanaa kiinteytys, koska se on sama asia kuin lihaskasvu)


Tämä kuva on naisten lehdestä bongattu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti